Úkol zněl jasně.... "Máme e-shop s produkty pro domácí mazlíčky a rádi bychom posílali cílené kampaně podle typu registrace". Koncept pro tvorbu komplexnější automatizace jako vyšitý. Pojďme se společně podívat na to, jak to celé nastavit.
Dnes si ukážeme pravý potenciál našich automatizací. E-shop s potřebami pro domácí mazlíčky má v registračním formuláři možnost zaškrtnout, jestli má zákazník kočku nebo psa. Nechce totiž pejskařům posílat potřeby pro kočky a obráceně. Cílem automatizace je tedy posílat e-mailové kampaně podle toho, jakého má mazlíčka a zároveň reagovat na jeho aktivitu v průběhu jednotlivých e-mailových kampaní. Nasbíraná data pak může e-shop použít v dalších kampaních.
V této automatizaci tedy rozdělujeme zákazníka podle toho, co zaškrtl ve formuláři a v závislosti na tom se pro něj rozvíjí další větve automatizace. Scénář automatizace je následující:
Při tvorbě automatizace si jako spouštěč vybereme možnost Byl přihlášen uživatel přes přihlašovací formulář. V tomto formuláři je pro tento scénář nezbytné, aby zákazník vyplnil, jakého má mazlíčka. Samotný formulář si můžete vygenerovat přímo v Mail Kompletu.
Nejdříve si vytvoříme podmínkový blok. V našem případě jsme zvolili podmínku, jestli má uživatel psa nebo kočku. Scénáře pro psa i kočku jsou stejné, jen s jinými produkty. Na základě výsledku podmínky se zákazníkovi zašle vybraná kampaň, ve které můžete zákazníkovi poděkovat za jeho přízeň.
V dalších blocích si nastavíme, aby automatizace 1 den čekala a pak teprve zaslala uživateli slevový kód. Pak bude automatizace 2 dny čekat před další akcí.
Nyní už si více roztřídíme aktivní uživatele. V bloku si nastavíme podmínku, jestli uživatel otevřel e-mail s voucherem. Pokud ano, tak mu zašleme produkty z vybrané kategorie. Pokud ne, tak si přidáme blok, který bude čekat další 2 dny a pak mu ještě jednou zašleme ten stejný slevový kód.
Teď už naši automatizaci ukončíme. Přidáme si podmínkový blok pro zjištění, jestli uživatel alespoň jednou otevřel e-mail s voucherem. Pokud ano, tak mu zašleme produkty z vybrané kategorie. Pokud ne, tak k němu automatizace zapíše do databáze status Neaktivní. Tento údaj můžeme v budoucnu využít pro reaktivační kampaně a také si díky němu můžeme lépe vytřídit databázi.
Celková automatizace ve výsledku vypadá takto:
Hodně štěstí při tvorbě automatizací vám všem přeje Váš Mail Komplet tým.
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.