Máte ve svých seznamech spoustu kontaktů, u kterých jste v posledních dnech/měsících nezaznamenali žádnou aktivitu? Připravte si pro tuto skupinu zákazníků reaktivační kampaň a pokuste se je znovu zaujmout.
V první řadě si připravte kampaň, která bude graficky zajímavá. Pamatujte, že Vám jde o znovu přilákání těch, kteří si u Vás již dlouho nenakoupili a možná na Vás i zapomněli. Chcete je tedy zaujmout, ukázat jim, že jim máte co nabídnout a že to umíte prodat. Do kampaně můžete zahrnout i slevový kód, který ještě více podnítí jejich akci k nákupu. A jako třešničku na dortu můžete přidat oslovení, pokud tedy Vaše databáze obsahuje jména nebo příjmení. Personalizované oslovení můžete použít jak do předmětu e-mailu, tak do samotného těla e-mailu.
Kampaň máte připravenou, tak teď už jen zbývá nastavit automatizaci, která je u této reaktivační kampaně velmi jednoduchá a rychlá.
Nastavení automatizace | Reaktivační kampaň
Vytvoříte si novou automatizaci. Pojmenování automatizace necháme na Vás. V našem případě budeme pracovat s názvem ''Reaktivační kampaň''. Jako spouštěč si vyberte ''Opakovat každý den''. Potom si vyberte Seznam příjemců, na který budete chtít automatizaci spustit. Před potvrzením ještě zapněte možnost opakovaného propadnutí do automatizace a nastavte zde pět - sedm dní.
Po vytvoření této automatizace se Vám ukáže obrazovka s prvním podmínkovým blokem. Automatizace se má spustit každý den v 10:00. K tomuto podmínkovému bloku je však potřeba ještě jednu podmínku doplnit. Klikněte na blok s podmínkou ''Každý den v 10:00'' a po pravé straně, ve třetím kroku, přidejte podmínku.
Jako zdroj vyberte ''Aktivita uživatelů na webu'' a následně vyberte Váš e-shop. V třetím filtru nastavíte ''Datum poslední objednávky''. V předposledním kroku vyberte z nabízených možností ''Je aktuální den, měsíc a rok'' a v posledním kroku nastavíte ''-29 / -31'' nebo klidně i více dní, podle toho, jak chcete reaktivační kampaň využít a podle toho jaké zboží/služby nabízíte. Nastavení bude vypadat takto:
Čeká nás poslední krok této automatizace, a to přidání Vámi předpřipravené kampaně. Klikněte na tlačítko plus a vyberte ''Odeslat e-mail''. V nastavení bloku vyberte Vámi vytvořenou kampaň, kterou použijete pro reaktivační kampaň.
Pro tuto chvíli máme vše hotové a automatizace je připravena ke spuštění. V případě, že byste si automatizaci chtěli ještě před ostrým spuštěním otestovat, můžete k tomu využít funkci operátora.
Do pole e-mail operátora zadáte Vaši e-mailovou adresu. Následně vše uložíte a opustíte nastavení automatizace. Potom stačí spustit automatizaci. Od této chvíle je automatizace aktivní, ale e-maily budou chodit jenom Vám, na Váš zadaný e-mail. Jakmile je automatizace z Vaší strany otestována, můžete funkci operátora vypnout – přepnete na příjemce. Opět vše uložíme a spustíme automatizaci, která odteď půjde na všechny, kteří splňují podmínky automatizace.
Jak probudit spící zákazníky? Přečtěte si více o reaktivační kampani na Boldem blogu.
Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám. Jsme tu pro Vás!
Váš Mail Komplet
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.