E-mail marketing – jedna z nejčastěji používaných forem pro komunikaci se zákazníky a zároveň marketingový nástroj, který je oblíbený pro svou vysokou návratnost investice. Jaké ingredience přimíchat pro ten nejlepší efekt vašeho e-mailu?
Předmět musí být pro uživatele vyzývavý a dostatečně informativní. Pokud je prostor pro humor, užijme jej taktně a s důvtipem. Smích je mocný a usměvavý zákazník je spokojený zákazník.
Nemaťte uživatele více CTA, nabídněte jednu jasnou a výraznou CTA a veďte jej jedním směrem.
Řekněte to jasně a zároveň elegantně. Pokud nezaujme předmět, uživatel nebude pokračovat ve čtení vašeho sdělení. Nadpisy tedy skrývají obrovský vliv, není radno je podcenit. A jak na to? Inspirujte se, trénujte, zkoušejte.
Co zákazníka zajímá? Kvalitní obsah, který mu přináší nové informace a zároveň ukáže přínos pro něj.
Vedle přínosého obsahu je také vhodné myslet na formátování textu. Rozdělte jej jej pomocí odrážek, vhodného strukturování nadpisů či jiným způsobem, bude pak pro uživatele čitelnější.
Jeden krásný, ohromující obrázek vydá za tisíc obyčejných. Dejte pozor také na kvalitu zobrazení a deformaci obrázků, ať je zobrazen opravdu správně.
Nezapomínejte, že ne všechny e-mailové schránky stahují obrázky automaticky. Znamená to, že se místo obrázku zobrazí křížek. Koncepce e-mailu musí s touto překážkou počítat. Hlavní sdělení tedy musí být obsaženo v textu tak, aby je uživatel viděl i bez stažených obrázků.
Myslete také na přidání alternativního popisu, který se zobrazí na místě nestaženého obrázku.
Ze stejného důvodu jako v předchozím bodě se vyhněte obrázkovým CTA. CTA je důležitou částí e-mailu, která vede uživatele ke konverzi, proto musí být za každou cenu vidět! Užijte tedy text na barevném pozadí a tlačítko je na světě i bez užití obrázku.
Smartphone a tablet – kolik hodin denně nad nimi strávíte? Pro většinu z nás se stávají nezbytností všedního dne. Přečtěte si jak na otimalizaci v článku Optimalizujte své e-maily pro mobilní zařízení.
Šiřte povědomí o vaší značce na sociálních sítích a dovolte i uživatelům jednoduše nasdílet váš obsah.
Zákazník má rád pocit péče a zájmu. Nechce se cítit jako objekt prodejních taktik. Vyhýbejte se tedy přehnaným marketingovým zvoláním a spíše klaďte důraz na budování pevného vztahu postaveného na důvěře zákazníka ve vaše služby a profeionalitu.
Tento výčet není vyčerpávající, možnosti jsou neomezené. Vyvíjí se internet, nástroje i naši zákazníci. Čím se tedy řídit? Často pomůže, pokud se zamyslíme nad svými pocity a definujeme, co nás zajímá, baví nebo naopak otravuje. Než odešlete svůj e-mail, zkuste si jej tedy přečíst jako uživatel, ne jako tvůrce.
Zaujal Vás tento článek?
Vyzkoušejte náš nový e-mailingový nástroj Boldem.
Mohlo by vás zajímat:
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.