Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Animovaný GIF v e-mailu? Ano!

E-mail marketing vyžaduje, abychom stále hledali nové a nové prvky, které náš odliší od konkurence a přitáhnou pozornost uživatele, který si rozklikne náš e-mail mezi desítkami ostatních, přečte si jej a v ideálním případě dojde ke konverzi. GIF je jednou z možností, jak e-mail ozvláštnit.

Animovaný GIF v e-mailu? Ano!

Marketéři přišli na to, že animované části e-mailu opravdu zvýší uživatelovo zaujetí. Velmi pomalu, ale jistě dochází k rozšiřování vkládání GIFů do e-mailů. Neotálejme tedy a podívejme se, jak na to, jaké nás čekají překážky a jak jim můžeme předejít.

Co je to GIF?

GIF, Graphic Interchange Format, je formát obrázku, který v roce 1987 vytvořil CompuServe. Jelikož je GIF podporován v mnoha prohlížečích a e-mailových klientech, stal se již v počátcích internetu velmi rozšířeným. Hlavní přednost GIFu spočívá v tom, že je animovaný. GIF zobrazuje sérii snímků (obrázků), které vytváří iluzi pohybu.

Dnes GIF zažívá znovuzrození nejen na webu, ale také v oblasti e-mail marketingu.

Proč používat GIF

Užití GIFu přidá vaší kampani šmrnc. Často je GIF používán s cílem pobavit, použít humor, ovšem musíme vědět, co se pro naši společnost, produkt nebo službu hodí a kde je hranice.

GIF bývá často užit i jako pobídka k reakci na call-to-action, chová se jako intrika nastražená na uživatelovu zvědavost. Uživatel klikne na obrázek a proklikne se na námi zamýšlené místo. Pro uživatele nezvyklý pohyb v e-mailu jej překvapí a pobídne ho k prokliku.

GIF nemusí být použit pouze pro zábavu, ale i pro vysvětlení nějakého postupu či podobně, může tedy sloužit jako animovaný návod.

Jak na to

Vytvoření GIFu

Existuje mnoho nástrojů, pomocí kterých lze vytvořit GIF. Jedním z nejvíce používaných je Adobe Photoshop. Ve Photoshopu naleznete několik způsobů, jak vytvořit animovaný GIF:

  • animaci ze snímků,
  • časovou animaci,
  • import snímků z videa.

Připravujeme pro vás tutorial, kde vám ukážeme, jak na to.

Vložení GIFu do e-mailu

Jakmile máte vytvořený GIF, můžete jej vložit do vašeho e-mailu. Nemějte obavy, tohle už je ta nejlehčí část. Jelikož GIF je pouze formát obrázku, do e-mailu jej vložíte standardním způsobem jako při vkládání obrázku. 

Nevýhody

Nic není černobílé. I GIFy tedy nesou jisté problémy. Především narazíme na problém správného zobrazení v e-mailových klientech a různých zařízeních. Novější verze Outlooku (2007 – 2013) animaci nepodporují, ukáží pouze první snímek z GIFu. Je tedy vhodné myslet na to, aby první část GIFu byla dostatečně informační, nematoucí. Windows Phone 7 také GIF nepodporuje.

Buďte také opatrní s nadměrným užíváním, jak se říká - všeho moc škodí. Nedopusťte, aby GIF ztratil svoji originalitu. Užívejte GIFy tak, aby překvapovaly a byly milým oživením e-mailu.

Pozornost musíme věnovat také velikosti GIFu. Jelikož jsou na vzestupu mobilní zařízení, je velikost e-mailu nadmíru důležitá. Příliš velký GIF by se mohl pomalu načítat a přehrávat nebo by mohl uživatele obtěžovat tím, že mu stahuje příliš mnoho dat. Naštěstí existuje mnoho metod, jak redukovat velikost GIFu. Pamatujte tedy na tento důležitý fakt.

Kde se GIF zobrazí?

Desktopoví klienti

Lotus Notes (6, 7, 8.5)  
Outlook 2000-2003  
Outlook 2007-2013  
Outlook pro Mac  
Apple Mail  

 

Mobilní klienti

iOS Mail  
Android (Výchozí prohlížeč)  
Android (Gmail)  
Blackberry  
Windows Phone 7  
Windows Phone 8.1  

 

Webmaily

Seznam  
Centrum  
Hotmail  
Gmail  
Yahoo  
Outlook.com  

Směle do toho

Nyní, když vidíte, jak je to jednoduché, pusťte se do toho a odlište své e-maily od konkurence! Nebo se poraďte s námi, rádi vám pomůžeme.

Mohlo by vás zajímat:

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru