Evropská unie nám nadělila dárek. Tedy už minulý rok, ale nyní už je na čase ho rozbalit. Pokud se k vám ještě nedostala informace o strašákovi e-mail markeťáků (a nejen jich), kterému se říká GDPR, vězte, že není radno o něm nevědět. Co je GDPR si rozebereme v tomto článku, který rozhodně nebude poslední. GDPR si totiž zaslouží nejen seriál, ale možná celou samostatnou rubriku článků. Tak komplexní to bude. A my slibujeme, že pro vás celý Mail Komplet udělá maximum pro to, abyste GDPR bez problémů zvládli a prakticky porozuměli tomu, jak ovlivní váš e-mail marketing.
GDPR (v angličtině General Data Protection Regulation) je novým nařízením Evropské Unie, které upravuje ochranu osobních údajů do dost striktnější podoby. Definuje nové požadavky na to, jak nakládat s osobními údaji a mění dřívější legislativu tak, aby lépe odpovídala současné době moderních technologií, cloudů, sociálních sítí a dalších věcí, o kterých nebylo v době, kdy byla původní legislativa navrhována, ani vidu ani slechu.
GDPR se dotýká se každého, kdo shromažďuje nebo zpracovává osobní údaje občanů EU. Takže nejenom firmy na území EU, ale také firmy, které mají v rámci EU své zákazníky (přesunout firmu mimo EU tak nepomůže).
Z druhé strany se pak dotkne jednotlivců/zákazníků. Jejich osobní údaje budou o poznání více chráněny a jednotlivci budou mít vůči firmám silnější pozici než dosud.
Když to tedy shrneme, GDPR se dotkne všech. Firem, zaměstnavatelů, zaměstnanců, zákazníků, jednotlivců.
GDPR bohužel není možno z pozice majitele firmy pojmout stylem “my to neřešíme”. Za nesoulad totiž hrozí pokuty ve výši až 20 milionů EUR nebo 4 % z obratu, v závislosti na tom, která částka je vyšší. Pro většinu českých firem jsou to pokuty likvidační a je tak třeba udělat maximum pro to, abyste pokutu nedostali. Neznalost totiž bohužel neomlouvá.
GDPR začne na území celé EU platit příští rok, 25. května 2018. Nahradí dosud užívanou úpravu ochrany osobních údajů 95/46/ES a související zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.
Máme tedy rok na to, abychom se na něj připravili. A čím dříve s tím začneme, tím lépe, protože jestli EET vzbudilo hodně rozruchu, GDPR možná vzbudí rozruchu násobně více.
GDPR je moderní strašák a hodně subjektů ho už používá jako prodejní zaklínadlo (negativní motivace je king). Je potřeba se zorientovat. Najít o GDPR takové informace, které jsou konkrétní a můžete je jednoduše aplikovat na svůj e-mail marketing, není jen tak.
Proto pro vás připravujeme sérii článků a budeme přinášet co nejvíce konkrétních informací.
Již nyní aktivně analyzujeme způsoby, jak GDPR co nejlépe uchopit. Studujeme zdroje, jezdíme po konferencích, diskutujeme o něm s ostatními firmami a hledáme konkrétní řešení na konkrétní problémy.
Sledujte nás. Nehodláme sólovat. Budeme publikovat a budeme rozhodně odkazovat i na zajímavé zdroje ostatních. Protože více hlav více ví.
Naším cílem není udělat si z GDPR nosný byznys, ale pomoct podnikatelům GDPR zvládnout. A zodpovědět otázky, které budou mít všichni markeťáci – a že jich nebude málo.
Soulad s GDPR nebude nárazová věc, kterou dokáže vyřešit jednotlivec za pár hodin. Ve firmách se bude jednat o kontinuální úsilí.
Podobně jako se žádný podnikatel nemůže nikdy přestat zajímat o to, zda jeho lidé chodí do práce, bude nyní v hledáčku každého podnikatele i to, zda je firma v souladu s GDPR.
Nesoulad přitom může vzniknout ve firmě na mnoha místech. Soulad bude třeba hlídat v marketingových oddělení. Také v obchodu. Rozhodně také u personálního, klientského, IT, finančního, bezpečnostního, legislativního a právního oddělení. Zapomněli jsme ně někoho? Tak tam bude potřeba hlídat to taky!
Vidíte tu komplexnost? Tohle bude “masakr motorovou pilou”.
Pokud vás výše uvedené informace vyvedly z míry, chápeme. Vězte, že nás taky. GDPR určitě pár bezesných nocí způsobí. Ale neklesejte na mysli. Spolu to zvládneme. Začněme u základní věci: Dejme hlavy dohromady!
Budeme se snažit přicházet průběžně s konkrétními odpověďmi. Sledujte naše články a máte-li zajímavé podklady nebo materiály, určitě budeme rádi, když se s námi podělíte. My to budeme dělat stejně! Jsme totiž na stejné lidi.
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.