Většina mi dá za pravdu, že to, co v "onlinu" (hlavně B2C trhu) prodává, jsou obrázky. Krásné výstižné obrázky a průrazné texty dokáží zázraky. Fotobanky to dobře ví, a proto se nebojí cenu obrázků nadsadit. A stáhnout si obrázek odněkud z internetu? Každé autorské dílo, a to i obrázky a fotografie, je chráněné autorskými právy. Riskovat pokutu se opravdu nevyplácí. I v dnešní době se ale dají najít kvalitní fotografie či obrázky, které jsou zdarma. Jen člověk musí vědět, jak na to. Kde jednoduše takové obrázky sehnat a nezruinovat si při tom firemní účet se dočtete v následujícím článku.
Abyste mohli legálně použít zdarma staženou fotografii, je důležité si ověřit, zda je opravdu dostupná pod licencí Public Domain (Volné dílo) nebo Creative Commons Zero (CC0). Díla, která jsou pod těmito licencemi můžete zdarma kopírovat, upravovat a zveřejňovat. Jsou s jistotou dostupná i pro komerční použití. Pokud u fotografie není ani jedna z těchto licencí uveřejněna, mějte na paměti, že je třeba požádat o souhlas s komerčním použitím autora fotografie a nejlépe i osoby uveřejněné na fotografii.
Jedna rada na začátek: Nepoužívejte vyhledávač (Google, Seznam...) pro vyhledávání obrázků - je to naprosto frustrující zkušenost a najít obrázky, které budou s jistotou dostupné ke komerčnímu použití, a ještě k tomu v dobré kvalitě může zabrat několik desítek minut.
Proto jsem pro vás vytvořila následující seznam fotobank, které takové obrázky nabízejí a umožňují rychlé a intuitivní vyhledávání i stažení fotografií. Jelikož se ale podmínky užívání v čase mění, raději si vždy ověřte, zda je obrázek opravdu dostupný pod jednou z licencí.
Přes 600 000 obrázků a fotografií. Velmi jednoduchá orientace, pěkné kvalitní fotografie volně stažitelné a šířitelné pod CC0.
Snadná navigace, pěkné fotky, přehledné uživatelsky příjemné vyhledávání, trendy.
Snadná navigace, opravdu intuitivní rozhraní, pěkné fotky, možnost vyhledávání.
Jak už název napovídá, všechny fotografie, které zde naleznete si můžete stáhnout upravovat a publikovat grátis. Originální fotografie od výborného fotografa Ryan McGuire. Snadná navigace, kategorizace.
Snadná navigace (při přepnutí zobrazení v mřížce). Chybí kategorizace, ale snadné vyhledávání. Každých 10 dní 10 nových obrázků.
Téměř 400 000 obrázků, vše i ke komerčnímu použití. Chybí kategorizace, ale snadné vyhledávání a přehledné zobrazení.
Pěkné fotografie, přehledné zobrazení, kategorizace, vyhledávání.
Snadná navigace, pěkné fotky, kategorizace, vyhledávání.
Také zdarma dostupné pro komerční užití. Velkým záporem je pro mne méně přehledné zobrazení (není dostupné zobrazení v mřížce), ale tento zápor vyvažuje možnost ověřit si použitelnost fotografie pomocí Test Drive Image v pravém dolním rohu fotografie. Dostupnost a použití fotografie si lze tak jednoduše ověřit jedním kliknutím přímo před stažením obrázku.
A to je vše. Méně je více. Nepotřebujete desítky webových stránek. Upřednostňujeme kvalitu před kvantitou.
Zde jsou kriteria, podle kterých jsem dostupné webové stránky a fotobanky vybírala:
Tento seznam by mohl čítat desítky stránek s volně dostupnými fotografiemi, ale čas jsou peníze a proto jsem vybrala "ty nej". Nejpřehlednější, nejintuitivnější a nejobsáhlejší. Pokud ale máte nějaký dotaz nebo své oblíbené stránky, které v tomto článku nezazněly, podělte se s námi prostřednictvím komentáře pod článkem.
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.