Znáte výsostné "Obsah je král"? Neméně toto spojení platí v email marketingu! Pojďme si v několika bodech shrnout, co by měl mít správný copywriter v email marketingu vždy na paměti. Ne každý je od přírody nadaným pisatelem, ovšem mnoho se lze naučit tréninkem. Na co tedy nezapomínat?
Každý váš email musí přinést jasnou výhodu. Ukažte zákazníkovi, co získá otevřením vašeho emailu či přečtením článku. Připomínejte mu, co všechno má díky odběru vašich newsletterů - je to přístup k informacím, ke slevám, k časově omezeným nabídkám, o kterých se dozvídá jako první, či jiný benefit? Naučte zákazníka na to, že každý váš email pro něj obsahuje jistý přínos.
Výzva k akci, takzvaná call-to-acton (CTA). Středovesmír online marketingu. Přeháníme? Nikdy a ani v tomto případě. CTA napomáhá úspěchu vašich kampaní - nakoupí uživatel, pošle vám poptávku, kontaktuje vás? V mnoha hromadných emailech správná CTA stále chybí, a proto přicházíte o zisk. Pokud je přítomna, často je špatně nastavená, nefunkční, odrazuje barvou a podobně. Správná CTA navádí zákazníka tam, kde ho chceme mít. Vede ke konverzi. Je viditelná a důrazná. Je snadno klikatelná - stává se vám, že se nemůžete na svém smartphonu trefit a prokliknout? Takže přesně takhle ne!
Jaké jsou příklady? Dobře a nenásilně působí omezení dostupnosti produktu nebo služby.
Časové omezení: "Objednejte do dnešního večera!"
Množstevní omezení: "Kupte nyní - poslední kusy!"
A jak může CTA vypadat? Například výrazné tlačítko s jasnou pobídkou:
Často máme mnoho věcí na srdci, ale buďme opatrní se sdělováním nekonečných myšlenkových pochodů nebo dlouhých pojednání. Zamyslete se sami nad svou zkušeností - máte čas číst dlouhé emaily? Zaručený způsob je spojení důvtipu a informační hodnoty v relativně krátkém, pěkně psaném textu. Především v emailu šetřete, na podrobnější informace odkazujte na příslušné místo - vaše webová stránka, blog a podobně.
Nesmíme příjemce zahltit informacemi, ať má jasno v tom, co jsme chtěli říci. Ať má pocit, že se něco dozvěděl a moc se nenadřel dlouhým čtením. Ať se při čtení baví!
Podaří-li se nám přitáhnout čtěnářovu pozornost, neměli bychom si celou dřinu s kvalitním obsahem zkazit tím, že na závěr napíšeme "Ozvy se mi!" či podobnou gramatickou tragédii. Svůj text si po sobě několikrát přečtěte, dejte jej přečíst i někomu jinému, protože ve chvíli, kdy text čtete poněkolikáté a znáte ho již téměř nazpaměť, chyby snadno přehlédnete.
Nezapomínejte také na kvalitní formátování. Napomůže nejen vizuální stránce vašeho sdělení, ale i přehlednosti textu – zdůrazníte, co je potřeba a přitáhnete pozornost na pravá místa.
O předmětu bylo již pojednáno dříve, ovšem opakování je matka moudrosti. Předmět z velké části ovlivní, zda si příjemce email přečte, nebo zahodí. Opět platí pravidlo přímosti, jasnosti, informační hodnoty - musí být jasné, co příjemce v emailu po otevření najde a čeho se sdělení týká. Nebo také úplně naopak! Naprosto záhadný důvtipný předmět - zvědavost dřímá v každém z nás.
Předmět by měl také vyzývat, neoznamovat. Neurčitá vyzvání či slabé pobídky nefungují. Schválně, který předmět je zajímavější? Ten, který váš přímo vybízí, či stroze infomuje?
Pokrývá váš copywriting vše zmíněné? Pokud ano, je to perfektní. Ale neusínejte na vavřínech! A pokud cítíte, že tuto oblast nemáte dobře vyřešenou a zároveň nemáte čas se do toho pouštět, kontaktujte nás a my vše vyřešíme za vás.
Mohlo by vás zajímat:
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.