25 076 089. To je průměrný měsíční počet odeslaných e-mailů přes náš systém. Robert Němec ve své predikci pro rok 2014 zmiňuje, že e-mail marketing bude sexy. Mail Komplet je tak z tohoto pohledu Robert Rosenberg v odesílání hromadné pošty.
Zanalyzovali jsme 585 717 aktivních českých a 208 691 slovenských e-mailových adres, které obesílají naši klienti, abychom vám mohli představit detailní pohled na podíl freemailových účtů, jež využívají běžní uživatelé českého a slovenského internetu.
Internetový trh v současné době nabízí mnoho českých i zahraničních nástrojů pro rozesílání hromadné pošty. Český i slovenský internet má však svá specifika, která je potřeba respektovat a umět zakomponovat do fungování systému. My toto poznání neustále prohlubujeme.
Z 585 000 zkoumaných e-mailů drtivou většinou dominuje Seznam.cz se svými freemailovými účty @seznam.cz, @email.cz a @post.cz. V součtu posíláme na tyto tři e-mailové domény 70,1 % všech direct e-mailů.
Dalších 20 % freemailového trhu si mezi sebe dělí v prvé řadě Centrum.cz, Volný.cz, Atlas.cz a Tiscali.cz. Do analýzy jsme zahrnuli také Gmail.com, který běžně konkuruje českým freemailům a Quick, dnes již majetek společnosti Telefónica Czech Republic.
Kompletní podíly českých freemailů si prohlédněte v následujícím přehledu:
Seznam | 63,6 % |
Centrum | 9,1 % |
5,6 % | |
Gmail | 5,2 % |
Volny | 2,6 % |
Atlas | 1,4 % |
Tiscali | 1,3 % |
Post | 0,8 % |
Quick | 0,4 % |
Ostatní | 9,9 % |
Proti Česku je situace o něco jednodušší. Přes 200 000 slovenských e-mailových adres ukazuje dominanci společnosti Google. Jeho Gmail používá 35,6 % všech uživatelů.
4 % od sebe dělí druhý Azet.sk se 17,7 % uživatelů a třetí Centrum.sk se 13,7 % uživatelů. Freemail Zoznam.sk podle našeho průzkumu užívá 7,1 % uživatelů slovenského internetu. Na chvostu s 1,1 % se drží Yahoo a se svými 0,7 % se do analýzy dostal i Orangemail.sk.
Gmail | 35,60 % |
Azet | 17,70 % |
Centrum | 13,70 % |
Zoznam | 7,10 % |
Yahoo | 1,10 % |
Orangemail | 0,70 % |
Ostatní | 24,10 % |
Jak se podíl freemailů na českém trhu změnil v průběhu několika let můžeme částečně porovnat díky datům, která z let 2000 a 2003 poskytla společnost Strix (Rande, Seznamka atd.) a díky datům společnosti Miton (Vaření.cz, eMeg.cz aj.) z let 2008 a 2009. Přesto, že se jedná o rozdílné báze dat, věříme, že procentuální vyjádření bude alespoň částečně reflektovat trend vývoje.
Seznamka |
Seznamka |
Miton |
Miton |
Mail Komplet |
|
---|---|---|---|---|---|
Centrum | 11 % | 14 % | 11,83 % | 10,68 % | 9,1 % |
Seznam | 15 % | 40 % | 49,36 % | 51,46 % | 63,6 % |
11 % | 7 % | 3,56 % | 4,19 % | 5,6 % | |
Gmail | - | - | 2,72 % | 3,6 % | 5,2 % |
Volný | 7 % | 4 % | 2,7 % | 2,34 % | 2,6 % |
Atlas | 8 % | 4 % | 2,66 % | 2,29 % | 1,4 % |
Tiscali | 1 % | 2 % | 1,85 % | 1,46 % | 1,3 % |
Post | 25 % | 6 % | - | - | 0,8 % |
Quick | - | 2 % | - | - | 0,4 % |
Statistická data z let 2000 - 2009 jsme čerpali ze serveru Lupa.cz, konkrétně z článků Jaké jsou podíly freemailů? a U uživatelů vede s freemaily stále Seznam.
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.