Velmi často se setkáváme s názorem zákazníků, kteří tvrdí, že své zákazníky nechtějí e-maily ubíjet, a proto rozesílají své e-maily jen jednou maximálně dvakrát měsíčně. Je skutečnost opravdu taková, že s častějším zasíláním e-mailů roste také nespokojenost zákazníků a jejich podráždění z přemíry e-mailů? Řekneme Vám, co nás e-mail marketing naučil.
Uvážíme-li, kolik e-mailů chodí do našich schránek, je teze o přesycení opodstatněná. Každé ráno musíme přebrat hromady e-mailů, z nichž mnohé nás nezajímají a obtěžují. Zde se dostáváme k jádru věci. Proč nás nezajímají? Zkuste se zamyslet, co vás odradí od otevření e-mailu.
Vykřičený předmět, nejasný odesílatel, špatná čitelnost, malé písmo, nezajímavé texty, agresivní barvy?
Podíváme-li se na věc z pohledu marketéra, naším cílem je, aby se uživatel na náš e-mail těšil, aby ho chtěl otevřít, očekával přínosnou informaci nebo jiný benefit. Odlišme se, vybudujme si vztah s uživatelem a naučme ho naše e-maily číst. Ano, je to poněkud tvrdý oříšek, ale nic není nemožné. Pokud e-mail marketing budeme realizovat správně, promyšleně, s informační hodnotou pro zákazníka a příjemným vzhledem, pak se nemusíme bát rozesílat častěji. Pak e-mail marketing ponese své ovoce.
Svá tvrzení máme podložena reálnými výsledky. Podívejte se, jakých prokliků dosáhla pravidelná měsíční kampaň jednoho z našich zákazníků.
A pokud přece jen uživatel nenajde v našich e-mailech to, co hledal a očekával, stále pro něj existuje jednoduchá možnost odhlášení z odběru – jedním kliknutím vyjádří, že už mu e-maily nemáme zasílat. Průměrná míra odhlášení se pohybuje kolem 1%. Přesáhne-li míra odhlášení výrazně tuto hranici, je to pro vás signál, že je něco špatně.
Další nevýhoda při rozesílání jednou či dvákrát do měsíce je skutečnost, že náš e-mail může uživatel přehlédnout, ačkoliv se o naše služby zajímá. V přeplněné schránce to není nic neobvyklého. Častějším rozesíláním se pojistíme proti takové situaci. Samozřejmě nemáme na mysli rozesílání stejného obsahu! Pokud chcete připomenout stejnou událost, o které jste již e-mail zasílali, obměňte text, případně vyselektujte příjemce, kteří jíž e-mail přečetli.
Jak exportovat adresáty, kteří přečetli můj e-mail?
Naše zkušenosti potvrzují, že strach z příliš častého obesílání klientů je neopodstatněný. Pokud je přece jen uživatel nespokojený, e-mail marketing mu na rozdíl od běžné reklamy (letáky, billboardy a podobně) dovoluje vyjádřit okamžitě svůj názor, jednoduše zrušit zasílání obchodních sdělení. Uživatel tedy již nedostane naše sdělení a nemá důvod na nás být naštvaný.
Jaké jsou Vaše zkušenosti? Napište nám!
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.