Máte-li menší seznam příjemců, určitě vás napadlo rozeslat hromadné e-maily prostřednictvím svého e-mailového klienta s využitím pole BCC (v horším případě CC). Tento způsob rozesílání e-mailů je sice částečně použitelný, my vám ale ukážeme, proč to není to nejlepší řešení a proč je vhodnější využít systém Mail Komplet.
Drobná chyba může mít fatální následky
Pokud omylem rozešlete e-maily příjemcům prostřednictvím pole CC, dozvědí se všichni příjemci o všech ostatních. To je velmi nežádoucí, protože odevzdáte seznam cizích e-mailů někomu, kdo je může zneužít k rozesílání nevyžádané pošty. V případě, že vám někdo svěří svůj e-mail, určitě si nepřeje, abyste ho předávali ostatním.
Množství poštovních serverů je nastaveno tak, že e-mail, který obsahuje více příjemců v poli BCC nebo CC, je automaticky odmítnut nebo vyhodnocen jako SPAM. To, jaký počet příjemců v poli BCC nebo CC je ještě přípustný, záleží na nastavení cílového poštovního serveru.
Žádný příjemce se nechce cítit jako jeden ze sta. Očekává od vás osobní přístup, proč mu ho nenabídnout? Jaké jsou nejčastější znaky hromadného e-mailu?
Rozesíláte-li hromadné e-maily s využitím běžného e-mailového klienta, může se lehce stát, že vypadne připojení k internetu, vy znovu kliknete na tlačítko odeslat a e-mail odejde duplicitně. Pokud rozesíláte e-maily na vícekrát, snadno se stane, že rozešlete jednomu příjemci více stejných e-mailů. To je pro příjemce nežádoucí. Nikdo nemá rád zbytečné e-maily, které ho jen připraví o čas.
Máte-li více seznamů příjemců, je potřeba rozesílat zprávy na několikrát. Více opakovaných kroků znamená vyšší riziko selhání lidského faktoru. Stačí pár kliknutí vedle a odejdou zprávy tam, kam nemají. Tato chyba není vratná a může pošramotit vztahy a snížit důvěru vašich příjemců.
Běžný e-mailový klient je přizpůsoben tomu, abyste byli schopni rychle odeslat e-mail vybranému příjemci. Nedokáže řešit správu seznamů příjemců, zařazení jednoho příjemce do více seznamů, automatické přihlašování příjemců do seznamů a automatické odhlašování příjemců ze seznamů.
Pokud se bude chtít zákazník odhlásit ze seznamu příjemců, nemá jinou možnost, než vám zavolat, napsat e-mail nebo vás jinak kontaktovat. Vy na tuto žádost musíte reagovat, což vám zbytečně zabere čas. Navíc budete vyřizovat požadavek se zpožděním a může se také stát, že se požadavek ztratí a příjemci tak dojdou v budoucnu další hromadné e-maily. Na základě předchozí chyby se pak vlastně z hromadných e-mailů stává nevyžádaná pošta.
Pracujete-li v týmu, je odesílání ze standardního e-mailového klienta problémem samo o sobě. Nikdo kromě odesílatele nemá možnost kontroly e-mailu a není možno rozdělit úkoly mezi jednotlivé členy týmu. Kroky nutné pro přípravu a rozeslání hromadného e-mailu jdou napříč různými odděleními a samotná komunikace bývá mnohdy náročná.
Vytvořit kvalitní e-mail není jednoduché. Je třeba připravit přesně cílený seznam příjemců (marketingové oddělení), připravit grafiku (grafické oddělení/IT), připravit texty (marketingové oddělení/copywriter), vytvořit šablonu e-mailu (grafické oddělení/IT/HTML kodér), provést kontrolu a autorizaci (marketingové oddělení/pověřená osoba) a následně provést rozesílku hromadných e-mailů. Po rozesílce je potřeba ještě vyhodnotit úspěšnost (marketingové oddělení).
Hlavní výhodou mluvící pro e-mailový marketing je možnost kvalitního cílení a zaměření na konkrétní skupinu příjemců. Další výhodou je měřitelnost a možnost zpětného vyhodnocení e-mailové kampaně. S běžným e-mailovým klientem e-mailové kampaně vyhodnotit nedokážete, nemáte totiž k tomu potřebná data.
Mnoho těch, kteří tvrdí, že e-mailový marketing a rozesílání hromadných e-mailů nefunguje, jsou o této nepravdě přesvědčení právě kvůli tomu, že nezvolili kvalitní nástroj pro rozesílání e-mailů. Díky tomu, že neměřili výsledky a efektivitu, se pak e-mailový marketing stal černou dírou, ve které pouze mizely peníze, a nebylo možno identifikovat detaily, po jejichž změně by rozesílání e-mailů začalo být efektivní.
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.