Vánoční nákupní sezóna už je v plném proudu a není tajemstvím, že pro většinu e-shopů je listopad nejúspěšnějším prodejním měsícem v roce. S přibývajícím počtem online prodejců rapidně rok od roku přibývají i online objednávky. Nenechte si tuto příležitost ujít a začněte plánovat svoji vánoční email-marketingovou strategii.
E-mail je jedním z nejdůležitějších a nejúčinnějších kanálů online marketingu. Uvědomme si, že nám zákazník svým souhlasem s odběrem newsletteru či nákupem dává důvěru a jistotu, že si přeje dostávat informace o našich produktech a službách. Dávejme mu je tedy a budujme si s ním tak dlouhodobý, blízký a loajální vztah.
Souhlas se zasláním newsletteru ale ve své podstatě nemusí být věčný. Tak, jak se s postupem času každý člověk vyvíjí a mění, mění se i jeho potřeby a požadavky. Lidé se stěhují do nových krajů, mění zaměstnání, nacházejí nové zájmy a celkově mění i svůj životní styl. Zajímají se o další produkty i značky. Věnujme se svým zákazníkům jako partnerům, berme si ponaučení ze zpětné vazby a dávejme jim to nejlepší, co je v našich silách, abychom zůstali jejich oblíbenci. Vždy se snažme zákazníkovi ukázat, že právě on je pro nás speciální a věnujme se mu permanentně.
Vánoce jsou speciální příležitostí, která s sebou nese speciální potřeby zákazníků. Důsledně cílíte a plánujete? Chválíme vás, ALE... používání pečlivého prediktivního cílení dle nasbíraných dat zrovna v období vánočních nákupů není ideální. Zákazníci totiž hledají dárky pro své blízké více než pro sebe. Těmito údaji tedy není vhodné se plně řídit.
Během listopadu je ten nejlepší čas se jich zeptat! Připravte zajímavou kampaň s možností výhry nebo je požádejte, ať vám sdělí, na co by si přáli vánoční slevu. Můžete přidat např. dva tři krátké dotazy, které pomohou rozsegmentovat a aktualizovat databázi pro budoucí účely. Zaměřte se na stěžejní informace a na ty, které se mohly změnit např.
Jméno – abyste mohli později oslovovat a zákazníkovi se tak přiblížit
Datum narození – později můžete naplánovat automaticky rozesílané narozeninové kampaně
A na další, které zajistí, že nebudete posílat zbytečně – ušetříte si tak finance za rozesílky a zákazník bude dostávat relevantní nabídky pro jeho maximální spokojenost, tedy nebude přehlcen informacemi. Relevantnost a frekvence posílání jsou totiž dva hlavní aspekty, proč se odhlásit z odběru newsletteru. Navíc je to ideální krok a doba pro neaktivní část databáze – takto je milým způsobem můžete přivést zpět.
Při plánování Vánoční kampaně se jednoduše inspirujte tím, co se děje ve Vašem obchodě – ať už je to e-shop nebo kamenná prodejna. Vyzdvihněte to, o co mají vaši zákazníci největší zájem a připravte na to tu nejlákavější kampaň.
Navoďte vánoční atmosféru a dobrou náladu. Čím originálněji, tím lépe. Přidejte např. vánoční prvek do záhlaví vašeho e-mailu a stručně a jasně nabídněte výhodu. Další sezónní služby a výhody, jako je např. služba balení dárků nebo garance doručení do Vánoc, můžete přidat do zápatí. Nezapomínejte uvádět standardní přepravu i expresní dodání. Vždy ale zvolte dodání do dne, do kterého víte s jistotou, že doručíte – a dejte zákazníkům vědět, že je stále možnost objednat.
Pokud jde o celkový design a rozložení e-mailu, vsaďte na jednoduchost. Pamatujte, že méně je někdy více a v e-mailingu to platí dvojnásob.
V první řadě je ale důležité se soustředit na to, co má zákazník udělat hned po otevření e-mailu a podle toho vytvořit výzvu k akci – tedy prvky call to action. Musí být na první pohled viditelné a snadné je najít i pro čtenáře, kteří e-mail pouze proscanují pohledem. Výzva na tlačítku by měla být jednoduchá, jasná a výstižná.
Nezapomínejte ani na welcome e-maily, které lze upravit podle sezony – využijte toho, že můžete v tomto období ještě více zazářit.
Ani nápad! Máte kamennou prodejnu? Soustřeďte se na osobní odběry objednávek. Také můžete nabízet krásné grafické, originální poukazy (ať už s hodnotou nebo přesným zbožím), fantazii se meze nekladou.
A ani po Vánocích s vánočním mailingem nekončíme – pouze si musíme uvědomit, že je čas přejít na cílené rozesílky dle pečlivě nasbíraných dat o našich zákaznících a nabídnout jim ty nejlepší akce a slevy na jejich povánoční nákupy.
Vánoční svátky a přelom roku je také ideální doba na to, podělit se s našimi zákazníky o úspěchy a neúspěchy v minulém roce a hlavně jim poděkovat za jejich přízeň.
Přeji veselé vánoční mailování.
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.