Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Už jste slyšeli o behaviorálním marketingu? Lehce schůdná cesta, jak se k zákazníkovi dostat co nejblíže.

Stává se vám, že vás „pronásledují“ reklamy související s tématy, o které se na internetu často zajímáte? Dámy, zobrazují se vám kabelky z vašich oblíbených e-shopů? Pánové, vidíte často reklamy zaměřené na automobily, zimní pneu a podobně? Cestovatelé, nabízí vám bannery ty nejlevnější letenky dne? Nic není náhoda. A v online světě už vůbec ne! Pokud se poznáváte, pak jste právě pojmenovali behaviorální marketing.

Už jste slyšeli o behaviorálním marketingu? Lehce schůdná cesta, jak se k zákazníkovi dostat co nejblíže.

Jak behaviorální marketing funguje? 

Uživateli je zobrazována reklama, která ho zajímá a která se ho nějakým způsobem dotýká. Okruh zájmu jednotlivých uživatelů určíme dle předchozí internetové aktivity. Sledujeme tedy, jaké internetové stránky uživatel čte, jaký druh informací vyhledává, co nakupuje, a dle toho na něj cílíme další reklamu. Jinými slovy je „reklamní program“, který uživatel vidí, ušitý přímo na míru danému jednotlivci.

Fenomén behaviorální reklamy je značně populární. Jedná se o vynikající způsob, jak oslovit uživatele, poznat jej a poslat k němu tu nejlepší cílenou nabídku. 

Prakticky tedy: Představte si, že vybíráte nový automobil. Navštívíte stránky autorizovaných prodejců aut, bazarů, srovnáte ceny, přečtete si recenze na blozích. Při brouzdání po internetu pak budete narážet na reklamy například o prodeji nových pneumatik, pojištění vozidel – tedy reklamy související s vaším potenciálně nově koupeným vozidlem.

Jak získáme informace?

Behaviorální marketing získává informace přes webové analytiky, počítačové aplikace a cookies, internetové prohlížeče a jejich historii vyhledávání, IP adresy. Všemi těmito kanály proudí informace, na jejichž základě můžeme vystavět individuální profil uživatele (anonymního). Zákazník navštíví vaše stránky, udělí souhlas s užíváním cookies a začíná sběr informací. Lze také využít cestu Google AdWords, kde nastavíme tzv. remargeting. Nastavíme parametry, při kterých začne být uživatel „sledován“ reklamou, tímto parametrem může být například vložení zboží do košíku a nedokončení objednávky, zdržení na stránkách déle než 5 minut a podobně.

Je to legální? 

Ano, vše musí být v souladu s platnými předpisy a s unijní legislativou. Legální je to z toho důvodu, že sběr informací o uživateli probíhá čistě anonymně, nikde není vaše jméno, bydliště, žádné diskrétní informace. Pokud by měly být užity osobní údaje, musíte o tom být předem informováni a udělit k tomu souhlas. Podstatou je tedy sledování anonymního uživatele a jeho návyků.

Sběr informací je anonymní a probíhá přes prohlížeč, který jedinec užívá. Pokud bychom chtěli uživatele blíže identifikovat a užít osobní data, musíme ho požádat o souhlas.

Tyto informace se ukládají v prohlížeči, lze tedy říci, že uživatel se v podstatě rovná prohlížeč. Užívá-li tedy rodina jeden prohlížeč, behaviorální marketing ji bere jako jednoho uživatele, nedokáže rozlišit jednotlivce, což může vést ke zkreslení dat. Uživatel musí mít v možnost behaviorální reklamu odmítnout (pozor - ne veškerou reklamu, pouze tu behaviorální). Pěkný návod v 5 krocích naleznete zde.

Jaké to má dopady?

Pro marketéra je to skvělé. Lze totiž snadno oslovit zákazníka, který již projevil zájem o služby či produkty. Navíc realizace tohoto typu reklamy je v porovnání s klasickou reklamou za hubičku. Zapojením behaviorálních strategií tedy můžete dosáhnout významného zvýšení zisků.
Pro zákazníka může být přínosné, že jsou mu zobrazovány produkty, které pro něj mohou být užitečné. Například cestovatel velmi rád klikne na reklamu inzerující levné letenky do jeho vysněných destinací. Naopak průměrný muž pravděpodobně neocení a nezareaguje na reklamu prezentující kabelky či dekorativní kosmetiku. 

Těšte se na instrukce

V příštím článku se zaměříme na remarketing a jak jej nastavit v Google AdWords. Ukážeme si tedy, jak prakticky na behaviorální cílený marketing.

Zaujal Vás tento článek? Kontaktujte nás.

Vyzkoušejte také zdarma náš systém Mail Komplet, nástroj pro chytrý e-mail marketing.

Vyzkoušet zdarma

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru