Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Víte, jak zníte v e-mailu?

Rádi byste oslovili své zákazníky, uživatele, čtenáře, ale nejste si jisti jak začít? Napsat poutavý článek není jen tak. S trochou tréninku to ale hravě zvládnete. I když vyznáváme rčení “Obsah je králem”, víme, že síla textu není dána pouze jeho obsahem, tedy hlasem, ale i jeho tónem.

Víte, jak zníte v e-mailu?

Jaký je rozdíl mezi hlasem a tónem e-mailu?

Člověk má tentýž hlas po celou dobu, ale právě tón je tím, co je třeba měnit podle situace. Používáme jiný tón hlasu k někomu, kdo se bojí a odlišný tón hlasu k někomu, kdo se směje. Stejně tak musíme rozlišovat tón hlasu podle adresáta i v e-mailingu.

Jsou naši čtenáři v nesnázích a hledají pomoc s jejich problémy? Jsou zvědaví a chtějí se dozvědět něco nového? Touží si oddychnout a pobavit se? Podle toho všeho musíme tón hlasu upravit.

Tón Mail Komplet je většinou neformální. Chceme být zábavní, ale ne hloupí. Jistí, ale nikdy ne nafoukaní. Jiní, ale ne podivní. Informovat, ale nevnucovat naše názory.

Když máte skvělou myšlenku, použijte ji.

Nezapomínejte, že jste odborník. Sdílejte a předávejte své myšlenky.

Buďte zábavní, ale ne hloupí.

Buďte vtipní, pokud je to přirozené, nikdy ne za každou cenu. Špatný vtip je horší než žádný vtip.

Buďte přátelští a pište pozitivně.

Nejedná se o formality, takže není třeba dělat dusno. Pište jako člověk a nebojte se občas porušit pravidla, pokud je to vhodné. Pište v jednoduché, milé češtině, a to pozitivně.

Takhle ne: Nemůžete napsat poutavý obsah, když nebudete trénovat.

Takhle ano: Když budete trénovat, můžete napsat poutavý obsah.

Buďte užiteční.

Řekněte čtenářům to, co chtějí vědět, ne jen to, co chcete sdělit. Zeptejte se sami sebe, CO byste na straně čtenáře od článku očekávali a předejte své know how efektivně.

Buďte konkrétní.

Nepřetěžujte nikoho složitými myšlenkami a nezahlcujte informacemi, když nemusíte. Vypíchněte to podstatné bez zbytečného rozptylování dlouhými souvětími. Nebojte se dávat čtenářům fakta a co nejpřesnější hodnoty.

Mějte systém a strukturu.

V jednoduchosti je nejen krása, ale i úspěch. Pište strukturovaně, přehledně a buďte v tom důslední. Vžijte se do pozice čtenáře. Všechno jasně a přehledně. Žádné dlouhé nadpisy, podtržené formátování ani bláznivá kombinace kurzíva + tučné + podtrhnout. Jen tak, aby byl náš text jasný a věrohodný.

Už žádné chibi chyby.

Stručně a jasně vše definujte, bez přílišného slangu, terminologie, ale hlavně – gramatických chyb! Pozor také na zkratky, text musí být vždy jasný!

Ulehčujte.

Používejte odkazy a co nejvíce tzv. call to action. Usnadníte čtenáři práci. Bez zbytečného hledání bude moci přejít ihned na to, co ho zaujalo.

Ukažte to s grácií.

Nebojte se používat obrázky a GIFy, když to má smysl. Přiměřeně! Smajlíkům se pokud možno vyhněte, nepůsobí profesionálně.

Mail Komplet - import příjemců ze souboru

Kontrola na závěr

Přečtěte si svůj e-mail jako čtenář, ne jako tvůrce a vsázejte na celkový dojem aneb správný hlas a tón nestačí.

Zaujal vás tento článek? Vyzkoušejte náš nový e-mailingový nástroj Boldem.

Mohlo by vás zajímat:

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru