Rádi byste oslovili své zákazníky, uživatele, čtenáře, ale nejste si jisti jak začít? Napsat poutavý článek není jen tak. S trochou tréninku to ale hravě zvládnete. I když vyznáváme rčení “Obsah je králem”, víme, že síla textu není dána pouze jeho obsahem, tedy hlasem, ale i jeho tónem.
Člověk má tentýž hlas po celou dobu, ale právě tón je tím, co je třeba měnit podle situace. Používáme jiný tón hlasu k někomu, kdo se bojí a odlišný tón hlasu k někomu, kdo se směje. Stejně tak musíme rozlišovat tón hlasu podle adresáta i v e-mailingu.
Jsou naši čtenáři v nesnázích a hledají pomoc s jejich problémy? Jsou zvědaví a chtějí se dozvědět něco nového? Touží si oddychnout a pobavit se? Podle toho všeho musíme tón hlasu upravit.
Tón Mail Komplet je většinou neformální. Chceme být zábavní, ale ne hloupí. Jistí, ale nikdy ne nafoukaní. Jiní, ale ne podivní. Informovat, ale nevnucovat naše názory.
Nezapomínejte, že jste odborník. Sdílejte a předávejte své myšlenky.
Buďte vtipní, pokud je to přirozené, nikdy ne za každou cenu. Špatný vtip je horší než žádný vtip.
Nejedná se o formality, takže není třeba dělat dusno. Pište jako člověk a nebojte se občas porušit pravidla, pokud je to vhodné. Pište v jednoduché, milé češtině, a to pozitivně.
Takhle ne: Nemůžete napsat poutavý obsah, když nebudete trénovat.
Takhle ano: Když budete trénovat, můžete napsat poutavý obsah.
Řekněte čtenářům to, co chtějí vědět, ne jen to, co chcete sdělit. Zeptejte se sami sebe, CO byste na straně čtenáře od článku očekávali a předejte své know how efektivně.
Nepřetěžujte nikoho složitými myšlenkami a nezahlcujte informacemi, když nemusíte. Vypíchněte to podstatné bez zbytečného rozptylování dlouhými souvětími. Nebojte se dávat čtenářům fakta a co nejpřesnější hodnoty.
V jednoduchosti je nejen krása, ale i úspěch. Pište strukturovaně, přehledně a buďte v tom důslední. Vžijte se do pozice čtenáře. Všechno jasně a přehledně. Žádné dlouhé nadpisy, podtržené formátování ani bláznivá kombinace kurzíva + tučné + podtrhnout. Jen tak, aby byl náš text jasný a věrohodný.
Stručně a jasně vše definujte, bez přílišného slangu, terminologie, ale hlavně – gramatických chyb! Pozor také na zkratky, text musí být vždy jasný!
Používejte odkazy a co nejvíce tzv. call to action. Usnadníte čtenáři práci. Bez zbytečného hledání bude moci přejít ihned na to, co ho zaujalo.
Nebojte se používat obrázky a GIFy, když to má smysl. Přiměřeně! Smajlíkům se pokud možno vyhněte, nepůsobí profesionálně.
Přečtěte si svůj e-mail jako čtenář, ne jako tvůrce a vsázejte na celkový dojem aneb správný hlas a tón nestačí.
Zaujal vás tento článek? Vyzkoušejte náš nový e-mailingový nástroj Boldem.
Mohlo by vás zajímat:
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.