Gmail má vysoce propracovanou strategii ochrany před spamem a neustále inovuje způsoby, jak proti spamu bojovat. Eliminování spamu tedy pro Gmail nepředstavuje problém. Potíž nastává v bodě, kdy musí odchytit zprávy, o které má uživatel opravdu zájem a nemají být blokovány. Při realizaci vašich legálních, vyžádaných rozesílek se s tímto můžete také potýkat.
Gmail volí různé způsoby, jak nevyžádané zprávy detekovat. Pojďme se podívat na některé z nich.
Pokud ano, trable vás neminou a nepomůže vám žádný rozesílací systém na světě. Gmail totiž sází na zpětnou vazbu od svých uživatelů a dle ní vytváří pravidla pro anti-spamové filtry. Pokud tedy uživatelé klikají na označení vaší zprávy jako „SPAM“, systém se naučí podobné zprávy blokovat. Zapamatuje si jisté charakteristiky a pro vás to znamená, že valná část vašich e-mailů nebude doručována. Čím víc uživatelů označí zprávy jako spam, tím je systém chytřejší a dokáže podobné zprávy odlišovat a eliminovat.
Co z toho plyne pro vás? Znelíbíte se jedním emailem většímu množství uživatelů, označí vás jako spam a Gmail vás již mapuje jako potenciálního spamera a nedoručí vaše e-maily.
Na stejném principu funguje zařazování do záložek (Primární, Sociální sítě, Promo akce) – Gmail plně naslouchá uživateli a učí se dle jeho pokynů, automaticky se tedy v průběhu času optimalizuje dle uživatelových preferencí.
Co můžete dělat, aby vaše e-maily nebyly špatně zařazovány? Pokud posíláte různé kategorie e-mailů (například reklamní newsletter, novinky, notifikace), užívejte pro každou kategorii jedinečnou adresu.
Příkladně:
Pro reklamní sdělení užíváme adresu: | servis.pro.vas@vase-domena.cz |
Pro novinky: | novinky@vase-domena.cz |
Pro notifikace: | system@vase.domena.cz |
Vyhněte se také mixování kategorií v e-mailu, zachovejte obsah pro každou kategorii zvlášť. Mohlo by se pak stát, že pokud dáte reklamní sdělení do notifikačního e-mailu, bude zařazen pod špatnou záložku.
Při rozpoznávání spamu je důležité identifikovat odesílatele, pokud není možné jej ověřit, zpráva je rozpoznána jako falešná. Gmail zapojuje několik ověřovacích systémů, mezi nimi SPF (Sender Policy Framework), DMARC a DKIM (DomainKeys Identified Mail). Jejich správným nastavením tedy též zajistíte, aby byl vás email v pořádku doručen. Více o této problematice přineseme v přístím článku.
Vzhledem ke složitosti antispamových filtrů není vyloučené, že nastane situace, kdy Gmail odmítne i legitimní zprávu a označí ji jako nevyžádanou. V takovém případě Gmail nenabízí whitelistování, tedy „neočistí“ vaši adresu a nezaručí, že všechny vaše zprávy projdou přes jeho filtry. V této fázi opět záleží na samotném uživateli, jak se vyjádří.
K úspěšnému doručení e-mailu pomůže, pokud si vaši adresu uživatel přidá do seznamu kontaktů.
Uživatel může vaši zprávu také označit jako „Není spam“, čímž dá signál Gmailu, který tuto skutečnost zahrne a problém napraví. Pak bude vaše zpráva doručována.
Uživatel kliká na „Není spam“, aby upozornil Gmail, že zprávy od vás jsou vyžádané.
Jak vidíte, odpověď na otázku, proč naše e-maily padají do spamu, není jednoduchá, figuruje tu mnoho faktorů. Některé z nich však můžeme ovlivnit – správným nastavením, postupem apod. Jiné faktory jsou méně předvídatelné, jako například nálada našich klientů/příjemců. Udržet si jejich sympatie je obzvláště důležité, protože oni sami „diktují“, co bude doručeno a co naopak ne. Tak hodně štěstí!
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.