Jeden e-mail vládne všemu. Podívejte se s námi na zákoutí e-malingu. Děláte ho správně? Přichystali jsme si pro vás 10 tipů, na které byste neměli při tvorbě e-mailové kampaně zapomenout. Dnes se podíváme na prvních 5.
Do horní části e-mailové kampaně se doporučuje umístit nejdůležitější informace. Čím níže jdeme v NL, tím náš zájem a aktivita klesá. Platí tedy pravidlo obrácené informační pyramidy, co je nahoře, je nejdůležitější a co je dole, jako by neexistovalo.
Databáze – je potřeba budovat vlastní a kvalitní databázi, která obsahuje relevantní příjemce. Nedoporučuje se kupovat databáze. Většinou se jedná o nesprávné uživatele, kteří nejsou pro váš obor podnikání tím pravým. Součástí budování databáze je také doplňování informací o jednotlivých příjemcích. Čím více informací (objednávková historie) je k dispozici, tím více jde s e-mailingem pracovat v podobě personalizovaných e-mailů, automatických kampaní, apod.
Obsah a kampaně – co, kdy, komu a v jaké formě posílat. Předpokladem kvalitního e-mailingu je tvorba chytlavých kampaní, které zákazníky budou bavit a rádi je budou číst. Nebudou jen čistě prodejní, ale také obsahové a zákazníkovi nabídnou přidanou hodnotu, která je vhodná pro lepší budování brandu. Je důležité myslet na to, v jaké frekvenci kampaně posílát. Existuje zde jednoduché pravidlo - pokud máte co nabídnout, posílejte a informujte zákazníky o vaší činnosti. Minimálně se doporučuje posílat 1 e-mail/měsíc. Už jen z důvodu čistění databáze a vytvoření určité aktivity.
Technické záležitosti – reputace domény. Pokud jste v minulosti spamovali, tak se tyto skutečnosti převádí do vaší reputace. Začít s čistým štítem je tak trošku oříšek. Navíc dochází ke zhoršení reputace i daného odesílatele. V našem případě tedy Mail Kompletu.
E-mailing musí zaujmout a zákazníky správně nasměrovat. Pokud prodáváte zboží, je potřeba do e-mailu umístit akční tlačítko, které zákazníky informuje o možnosti zakoupení. Pokud nabízíte e-book, zákazník potřebuje ukázat, jak jej získat. Tedy kliknout na tlačítko a e-book stáhnout. CTA prvky nesmí být konverzně ploché – tedy ve stejné barvě jako nadpis nebo jiné prvky. Musí z
e-mailu vylézt. Vhodným nástrojem je Adobe Color, který ukazuje konverzní barvy. Tedy ty barvy, které se k danému vizuálu nejvíce hodí.
E-mailové kampaně by měly být odrazem vašich webových stránek. Pokud na vašich webových stránkách převládá např. červená barva a tlačítka pro zakoupení jsou v barvě modré, tak tyto grafické prvky by se měly převést i do e-mailových kampaní. Je důležité, aby zákazník ihned po návštěvě webu z e-mailu poznal daný web, pokud se tomu tak nestane, je velká pravděpodobnost, že ho to zmate a odejde. Měly by se používat podobné fonty, barvy, slogan, apod. U písma pozor! Ne každý e-mailový klient může podporovat písmo, které používáte na webu. Je nutné hledat alternativy.
E-mail by měl být hlavně typografický správně:
Vyhnout se chybám a překlepům.
Počet znaků – platí pravidlo, že do jednoho řádku by se měla vlézt celá abeceda 2x. V tomto případě není řádek ani příliš dlouhý, ani příliš krátký.
Zarovnání řádků – spíše než zarovnání do bloku, je dobré mít klasické zarovnání vlevo. Zarovnání do bloku se používá zejména v novinách, časopisech nebo v inzerci, kde je více sloupců.
Nadpis – pokud je v e-mailu více textu, tak by se měl oddělit nadpisem. Velikost nadpisu by měla být 1,5x větší, než je velikost textu.
Velikost řádkování 120-140 %, tedy 1,2 – 1,4.
Obecně platí, že na 60 % textu by mělo být 40 % obrázků. Už jen z toho důvodu, že e-mail by měl být hlavně textový.
Tak a je to, už znáte prvních 5 pravidel, které vám pomůžou v tvorbě e-mailových kampaní. Příště se podíváme na zbylou část našeho e-mailingového desatera.
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.