V minulém seriálu našeho desatera jsme se podívali na prvních 5 bodů, které vám pomohou při tvorbě e-mailové kampaně. Teď nastala ta správná chvíle, dát dohromady zbylých 5 a být králem v e-mailingu.
Grafika je pěkná věc, ale kolikrát může způsobit více škody než užitku. Řada e-mailových klientů nemusí grafiku správně zobrazit. Pokud někde chybí obrázek, může se stát, že se e-mail celý rozsype. Např. Outlook má automaticky vypnuté zobrazování obrázků. Dotyčný, tedy musí povolit stáhnutí obrázků, navíc grafické e-maily zabírají více místa než textové. Gmail a od listopadu 2017 i Seznam penalizují plně grafické e-maily (tzv. nařezanou grafiku).
Antispamové prověrky pohlíží na přílohy jako na nevyžádaný soubor. Nemají totiž jak prověřit, jestli se nejedná o neznámý obsah a proto e-maily s přílohami automaticky penalizují. Možnost, jak obejít tuto problematiku, je uložit přílohu (např. PDF soubor) na server a do těla e-mailu vložit CTA prvek s odkazem na stažení souboru.
Předmět je nejdůležitější prvek, který ovlivňuje, jestli dotyčný e-mail vůbec otevře. Pokud je předmět nudný nebo nic neříkající, tak zákazník e-mail neotevře. Je nutné vytvářet takový předmět, který představí zákazníkovi to, co ho v e-mailu čeká. Společně s předmětem je nutné myslet i na preheader, což je doplňkový text, který zákazníkovi může také pomoci k rozhodnutí, jestli e-mail otevře, či nikoli. Je vhodné vyvarovat se klasickému info@doména.cz nebo newsletter@doména.cz.
Zákazníky je nutno motivovat k nákupu. Nejvhodnější formou jsou slevové kupóny nebo slevy celkově. V České republice téměř každý zákazník slyší na slovo sleva, akce, omezená nabídka, apod. Zákazníkovi je nutné ukázat, proč má nakupovat právě u vás a jaké výhody mu nákup přinese oproti ostatním. Ale pozor! Všeho s mírou.
Se zákazníkem je nutno pracovat od samotného začátku. První krok obchodního vztahu udělal on a tedy dal vám svůj e-mail. Pokud se zákazník zaregistruje k odběru newsletteru a nepřijde mu žádná odpověď/poděkování nebo jiný NL, je zaděláno na velký problém a zákazník od vás už nebude nic chtít. Stejně tak, pokud se zákazník zaregistruje a první e-mail mu přijde třeba po 2 týdnech. Za tuto dobu zákazník může zapomenout, že se registroval a e-mailu už nebude věnovat pozornost. Jak se s tímto problémem vypořádat? Vhodnou formou komunikace je tvorba série welcome kampaní, která může být zákazníkovi posílána v určitých intervalech. Zákazníka si tedy zaháčkujete a bude o vás vědět více informací.
Tak a tímto posledním bodem jsme se dostali do finále našeho emailingového desatera. Věříme, že vám náš dvoudílný seriál pomůže k tvorbě lepších e-mailových kampaní. Pokud by vás zajímalo cokoliv jiného nebo jste si jen chtěli popovídat, tak nám klidně napište. Ať už na Facebooku nebo využijte náš chat.
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.