Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Filtrujte a segmentujte dle libosti

Vyfiltrovat si příjemce od určitého data a na ty vytvořit samostatný segment? Do seznamů příjemců přibyla nová funkcionalita, která se vám bude určitě hodit. Pojďme se na ni podívat.

Filtrujte a segmentujte dle libosti

Filtrujte jako král

Představte si situaci, kdy máte jednu velkou databázi příjemců, do které nahráváte stále nové a nové zákazníky. Dostanete příkaz z nejvyššího managementu, že na zákazníky, kteří přibyli od nového měsíce je potřeba vytvořit kampaň, která bude cílena jen na ně. Jak na to? V systému Mail Komplet jednoduše. ;) 

Vše je v nabídce - Seznamy příjemců

Ještě než začnete segmentovat, je důležité vybrat seznam příjemců, se kterým chcete pracovat a kliknout na možnost Filtr, který je v pravém horním rohu. Po rozklinutí se vám zobrazí dvě možnosti:

  • Základní filtrování - představuje možnosti práce s jednotlivými e-mailovými adresami v rámci seznamu. Můžete si zde například nastavit, aby vám systém vyfiltroval příjemce, jež byli přidáni nebo zařazeni do seznamu od určitého data. Další možnosti filtrování zůstaly nezměněny. Klasicky si tedy můžete zjistit e-mailové adresy dle základních údajů jako e-mail, firma, jméno, telefon, příjmení nebo oslovení. 
  • Segmentovat - na základě určité podmínky si můžete z daného seznamu příjemců vysegmentovat jen ty, kteří splňují určitou podmínku a pro ty vytvořit nový seznam.

Možnosti základního filtrování

Možnosti Segmentace

V případě druhé možnosti a tedy Segmentace si můžete vytvářet nové segmenty dle vytvořených podmínek. 

Podmínky podle kterých jde segmentovat je nespočet a záleží čistě na vašem uvážení. Vesměs můžete vybírat ze 3 obecných kritérií: 

  • Uživatelská data,
  • kampaně,
  • aktivita uživatelů.

Budeme si chtít například vyfiltrovat uživatele podle jejich aktivity. Lépe řečeno uživatele, kteří alespoň jednou otevřeli e-mailovou kampaň, přidáme tedy podmínku. 

Jakmile je podmínka vytvořena, stačí kliknout na Uložit a tím je daná podmínka uložena. Když máte takto vydefinovaný seznam, je potřeba kliknout na položku Vyhledat a tím se vyfiltruje daný seznam. V případě, že chcete z tohoto seznamu vytvořit nový seznam, stačí kliknout na možnost Vytvořit seznam z nastaveného seznamu.

Po zvolení položky Vytvořit seznam z nastaveného segmentu se vám zobrazí možnost pojmenování nového segmentu. Jakmile jej uložíte, tak se vám tento seznam zobrazí klasicky v hlavní nabídce v seznamech příjemců. Bude obsahovat e-mailové adresy na základě vámi zvolených podmínek. 

A jsme u konce. Je nám jasné, že návod je o trošku delší než obvykle. Nicméně tuto funkci považujeme za poměrně klíčovou při práci s jednotlivými segmenty a proto je potřeba ji důkladně popsat. Doufáme, že se vám tato nová funkce bude hodit a budete s příjemci pracovat ještě více efektivněji. 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru