Vlastníte databázi zákazníků a nevíte jakým způsobem s ní pracovat po konci května 2018? Nebo jak sbírat nové kontakty? My už to víme.
V minulém díle o GDPR jsme se dozvěděli základní informace, bez kterých by to celé nedávalo smysl. Víme už kdo je to pověřenec pro ochranu osobncíh údajů, kdo je to správce a zpracovatel a jaký je mezi nimi vztah a proč vůbec tohle celé vzniká. Pokud zpracováváte data o svých zákaznících, tak s GDPR prostě musíte být zadobře.
Jak pracovat s databází svých zákazníků od května a na co vše se připravit? Rozhodně se nemusíte bát toho, že úderem GDPR zmáčknete u svých databází červené tlačítko a dáte smazat, takto to opravdu fungovat nebude. Vesměs jde o to, jakým způsobem jste data o svých zákaznících uchovávali a jak je plánujete uchovávat. Podíváme se tedy podrobně na dvě možnosti práce s databází. Jak přistupovat k databázi minulé a jak sbírat nové informace s novou databází.
Někdy v minulosti jste posbírali kontakty z objednávek či jinými způsoby a teď nevíte co s nimi. Je dobré mít o uživatelích v této databázi informaci, ze kterého zdroje kontakt máte. Pokud se jedná o zákazníky z objednávek, tak je to v pořádku. Tuto databázi můžete dále používat pro účely marketingových aktivit. Pozor, zde je nutné mít na webu tzv. oprávněný souhlas. Tedy výčet marketingových aktivit, které vůči zákazníkům plánujete využívat. Pokud ovšem u části databáze nevíte odkud jste kontakt získali, je potřeba přistupovat k celé databázi trošku jinak. Záleží na tom, jestli jste kontakty získali z pop-up okna, soutěže nebo jiným způsobem. V tomto případě je potřeba použít reaktivační kampaň. Zkrátka poslat na tyto zákazníky kampaň, ve které se jich zeptáte a dáte jim dobrovolnou možnost, jestli můžete s jejich údaji dále pracovat a využívat je k marketingovým účelům. Pokud vám souhlas nedají...bohužel.
Máte databázi 200 000 kontaktů
Pokud budete tvořit novou databázi zákazníků, tak je nutné ji mít v konečném důsledku rozdělenou. Podle tohoto rozdělení poté cílit i svou komunikaci. Zkrátka podle toho jak zákazníky získáte, tak s nimi i dále pracujete.
V obou případech - jak u stávající databáze, tak u nové se musí vycházet z oprávněného zájmu. U stávající databáze, u které nemáte jasno, jak jste údaje získali, tak je potřeba využít reaktivační kampaň. U nové databáze je potřeba počítat s tím, že je dobré ji mít hned od záčátku rozkouskovanou podle toho, jak se zákazníkem chcete komunikovat.
Mohlo by vás zajímat:
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.