Nařízení, kterého se všichni bojí a které se zcela určitě dotkne všech. Víte, co vše je potřeba zařídit, abyste byli s GDPR kamarádi? Pojďme se na to celé podívat.
Nařízení, které představuje poměrně komplexní změnu v oblasti ochrany osobních údajů. Kdy začne platit je jasné. Jde o datum 25. května 2018. Do této doby by všichni, kteří určitým způsobem zpracovávají osobní údaje, měli mít vše v pořádku a být připraveni na GDPR.
GDPR má nahradit stávající legislativu z roku 1995. Z pohledu IT technologií, online komunikace a marketingových kanálů se jedná poměrně o středověk. Stávající legislativa tedy nedokáže reagovat na nové trendy a nové možnosti uchování osobních údajů a z toho důvodu je potřeba vše změnit.
V souvislosti s GDPR se hojně mluví o dvou důležitých pojmech. Jedná se o správce a zpracovatele osobních údajů. Kdo je ale kdo a jaké má dotyčný povinnosti?
Vlastník e-shopu (subjekt A) a agentura, která pro něj připravuje třeba e-mailové kampaně (subjekt B). Subjekt A je tedy správce, ten provádí v rámci své podnikatelské činnosti sběr veškerých údajů o zákaznících např. prostřednictvím uskutečněných objednávek. Tyto informace využívá dále v rámci svých online aktivit. Nicméně tyto aktivity pro něj zpracovává už subjekt B. Subjekt B je v tomto případě zpracovatel, který jen zpracovává tyto údaje a provádí nad nimi operace, které slouží správci k dosažení marketingových a ekonomických cílů.
Rozdíl mezi správcem a zpracovatelem už víme. Společně s GDPR vstupuje do hry ještě jeden důležitý hráč. Jde o tzv. DPO – Data Protection Officer, neboli Pověřenec pro ochranu osobních údajů. Jeho hlavním úkolem je nezávislá garance, dohlížení a kontrola správného nakládání s osobními údaji uvnitř dané organizace. Kdy takového pověřence jmenovat?
E-shopy jako takové by neměly mít povinnost jmenovat pověřence pro ochranu osobních údajů.
Pokud se vám zdá celé GDPR jako jeden velký nesmysl a neplánujete ho nijakým způsobem implementovat, tak vás to celé může stát poměrně ranec. Pokuty, které se plánují zavést v rámci nedodržení nařízení mohou být dvojího charakteru:
Při určení, kterou z pokut vybrat se vychází z toho, která je pro podnik vyšší. Na druhou stranu při určení pokuty se bude vycházet z porovnání celé řady faktorů. Bude se jednat např. o počet osob, kterých se porušení GDPR dotklo, jakým způsobem se společnost k neplnění postavila, doba tohoto protiprávního jednání a řada dalších.
Jsme si vědomi toho, že problematika GDPR je poměrně rozsáhlá. Prozatím jsme si tedy ukázali základní informace ohledně tohoto nařízení. Příště se na to podíváme trošku praktičtěji. Zejména, jak pracovat se stávající databází zákazníků a jak přistupovat k novým.
2. část - databáze |
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.