Odešlete kampaň, podíváte se do výsledků a řeknete si. Jojo, to je dobrý, ale co to vlastně znamená? A je tahle hodnota fajn nebo ne? Pojďte se podívat na statistiky z e-mail marketingu trošku hlouběji.
Čísla, reporty, statistiky a vlastně i výsledky. Pro někoho je to jen nudná část každodenní činnosti, pro někoho je to tvorba pravidelného reportu pro svého nadřízeného a pro někoho je to něco, v čem se dokáže realizovat. Statistiky z e-mailových kampaní jsou nedílnou součástí každé kampaně. Ono odeslat kampaň není žádné umění. Prostě jen vytvoříte a odešlete. Důležité je, jakých výsledků kampaň dosáhla a jak tyto výsledky neustále zlepšovat a umět je využít. Stagnovat není dneska IN.
Náš systém dokáže z e-mailových kampaní vytěžit ty statistiky, které jsou z pohledu e-mail marketingu nejdůležitější. Samozřejmě reporty z těchto statistik můžete doplnit i o report z Google Analytics, ale k tomu se dostaneme později. Co tedy můžete vyčíst v rozesílkách?
Doručeno - představuje vyjádření na kolik e-mailových adres byla e-mailová kampaň doručena. Pokud k této veličině přičtete hodnotu z nedoručených, tak logicky dostanete 100 %.
Nedoručeno - proč se mi e-mailové kampaně nedoručují? Vždyť mám všechno správně nastaveno. Důvod může být jednoduchý - neexistující e-mailová adresa, plná schránka dotyčného nebo nějaké technické omezení. V rámci nedoručených e-mailů je potřeba rozlišovat tzv. Soft a Hard bounce.
Hodnoty nedoručených by se měly pohybovat v řádu desetin procent.
Otevřenost - jedná se vyjádření toho, kolik lidí si otevřelo danou kampaň. Míru otevření bereme jako načtení obrázků v kampani, přičemž třeba e-mailový klient Outlook má v základu zobrazení obrázků vypnuto. Dotyčný třeba kampaň otevře, ale nenačte si obrázky, náš systém to nepozná a tedy se to nepromítne ani do výsledné míry otevřenosti. V konečném důsledků může být tedy otevřenost ještě o něco málo větší, než je ve statistikách.
Tohle je hodně individuální. Každé odvětví to má trošku jinak. Nicméně v rámci e-shopových řešení se průměrná míra otevřenosti pohybuje v rozmezí od 10-25 %. Může existovat i situace, kdy míra otevřenosti je vyšší. To může nastat v případě, že se jedná o hodně personalizovaný e-mail. Typickým příkladem mohou být kampaně od různých finančních institucí, které posílají svým klientům výpisy a jiné informace.
Proklikovost - tedy kolik lidí se v kampani zkrátka proklikne. V porovnání s mírou otevřenosti zde zákonitě musí být hodnota nižší. Ne každý se může prokliknout a někomu stačí si e-mail jen přečíst.
V rámci míry proklikovosti bereme úspěšné kampaně takové, které dosahují míry proklikovosti okolo 5 %. Pokud kampaň dosáhne např. 10% míry proklikovosti, tak se můžete poplácat po rameni a říct si "dobrá práce". Pokud tedy neposíláte kampaň na 10 kolegů. 😉
Odhlášenost - ukazuje míru odhlášení uživatelů. Tato hodnota by měla být samozřejmě co nejnižší. Zpravidla do 1 %. V případě, že je vyšší, tak je potřeba hledat příčinu. Máte relevantní databázi? Neposílate e-blast? Baví newslettery Vaše zákazníky?
Těchto 5 důležitých statistik bohatě stačí na pochopení toho, jak vám e-mail marketing šlape. Samozřejmě náš systém je světový a dokáže vám o kampaních říct i něco navíc.
Jak vidíte, tak náš systém dokáže z e-mailové kampaně vyždímat opravdu hodně. Pokud by vám ani tohle nestačilo, tak není nic jednoduššího, než si kampaň dohledat i v Google Analytics. Důležitým předpokladem, abyste kampaň dohledali, je potřeba mít v prvním kroku nastavení kampaně vyplněn UTM řetězec v poslední části (značkování odkazů). Tento řetězec by měl obsahovat 3 hlavní prvky:
V konečném znění tedy může takový UTM řetězec vypadat následovně:
utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=název_kampaně
Pomocí tohoto klíče dohledáte další statistiky i v Google Analytics jako je např. průměrná doba strávena na webu díky e-mailingu, míra opuštění webu z e-mailingu, počet stránek na jednoho návštěvníka z mailingu, konverze a mnoho dalších.
Stastiky jsou krásný nástroj a mocný pán. S nimi můžete vytěžit ze svých kampaní více, než si myslíte. Nebojte se testovat, zjišťovat a reportovat. Pouze tím dostanete svůj e-mail marketing na úplný TOP.
Mohlo by vás zajímat:
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.