Předmět e-mailu je klíčový! V mnoha případech rozhoduje právě oněch pár úvodních slov o tom, jestli ho příjemce otevře nebo e-mail zůstane nedotčený.
Věříme, že určitě toužíte po tom, aby k jeho otevření, ne-li k dalším proklikům, došlo. Buďte kreativní, nebojte se! Dejte si tu práci a vymyslete super lákavý předmět, který bude doprovázený stejně dobrým preheadrem a určitě tím zvýšíte míru otevřenosti Vašich e-mailů.
Než začneme, zkuste se zamyslet, kolik takových e-mailů denně dostáváte Vy a kolik z nich Vás zaujme natolik, že je otevřete? A pak je tu otázka, proč tyto e-maily ve skutečnosti neotevřete? Důvodů může být hned několik. Třeba předmět e-mailu ve Vás nevyvolal důvěru. Třeba se e-mail, díky předmětu, u Vás jevil jako SPAM nebo byl jednoduše nudný, prostě nebyl nijak výjimečný.
Věděli jste, že 46 % všech e-mailů bývá otevřeno na mobilních zařízeních? Je důležité vzít tuto informaci v potaz a předměty e-mailu tomu přizpůsobit.
Předmět by měl být tedy kratší. V současné době se doporučuje 30–45 znaků. Takovým základním pravidlem je, držet se 6 až 8 slov.
Ještě předtím, než se rozhodnete pro poslední klik, který zajistí, že Vámi připravený e-mail se rozešle na stovky, tisíce ne-li statisíce Vašich zákazníků, zkuste si poslat zkušební e-mail na Vaši soukromou adresu a následně jej otevřít ve Vašem mobilním zařízení. Můžete tak snadno zjistit, zda je text dostatečně dlouhý nebo naopak je potřeba jej zkrátit.
Místo pro text je, svým způsobem, limitované. Pokuste se tedy vyhnout zbytečný slovům, jako ''Ahoj '', ''Těší mě/nás '', ''Děkuji '' atd., která naopak můžete zakomponovat do samotného těla e-mailu.
Zkuste zařadit klíčová slova, která by Vaše příjemce mohla zaujmout natolik, aby Váš e-mail otevřeli. Klíčová slova pište na samotný začátek předmětu e-mailu.
Pokud je Vaše sdělení důležité a vyžadujete od Vašich příjemců odpověď, sdělte tento fakt v samotném předmětu e-mailu.
Stejně tak, když kontrolujete text v samotném těle e-mailu, nezapomeňte zkontrolovat předmět. Vyvarujte se jakýmkoli chybám a překlepům. Koneckonců je to první text, který Váš příjemce uvidí. Pokud zde budou gramatické chyby, myslíte, že ho to přiměje k tomu, aby e-mail otevřel?
Stejně tak se snažte vyvarovat psaní řadě po sobě jdoucích vykřičníků a otazníků. Možná tak docílíte pozornosti Vašich čtenářů, ale spíše, než že je zaujmete, je přivedete do pocitu strachu a nedůvěry tento e-mail otevřít. Tímto krokem můžete také zamezit zvýšení Vašeho SPAM skóre.
Buďte srdcaři
Ukažte svým zákazníkům, že nejsou u Vás pouhým číslem. Znáte jejich jména? Využijte toho! Vložte oslovení hned do předmětu. Personalizace e-mailu je velmi vítána. Vaši příjemci to ocení a otevřenost Vašich e-mailu vzroste.
Podejte to vtipem
Být vtipný není zrovna jednoduché. Na druhou stranu to není nemožné. Pokud sledujete dění ve společnosti a znáte přesně Vaši cílovou skupinu, tak proč to nezkusit. Stejně tak se nebojte být víc přátelští. Snažte se být méně formální a nebojte se psát, jako kdybyste psali svým kamarádům.
Nechoďte kolem horké kaše
Při psaní předmětu se snažte být co nejvíc přesní a výstižní a vždy vycházejte z obsahu Vašeho e-mailu. Nesnažte se někomu házet bulíky na nos. Napište to jednoduše tak jak to je.
Slevičky, akcičky ala 1+1 či doprava zdarma?
Nabízíte ve Vašem e-mailu slevu na Vaše produkty/služby nebo dopravu zdarma? Nebudeme si nic nalhávat, když se tady veřejně přiznáme, že většina z nás na slevy a dopravu zdarma slyší. Tak proč tuto informaci nezakomponovat do samotného těla předmětu? Zkuste být ale víc kreativní a snažte se vyhnout přímo slovům „sleva“, „zdarma“ nebo „akce“. Tato kouzelná slovíčka sice znějí lákavě, ale také se často stává, že e-mail skončí v nevyžádané poště.
Žádný učený z nebe nespadl, zkoušejte to!
Hrajte si se slovy, buďte kreativní a zkoušejte více variant. A/B testování Vám s tím může pomoci.
Doufáme, že Vám tento článek pomůže při tvoření Vašich skvělých kampaní a Vaši zákazníci to ocení. Pokud byste se na něco chtěli zeptat, tak nám určitě napište. Rádi Vám pomůžeme!
Váš Mail Komplet
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.