COE… Zkratka pro největší e-commerce veletrh v České republice. Czech On-line Expo 2019 je za námi a Mail Komplet na něm nesměl chybět. Co nám přineslo?
Přednášek bylo nespočet. Organizátoři jich slibovali více než 123. Z toho logicky vyplývá, že navštívit všechny se za 2 dny prostě nedalo. Vybrali jsme si proto jen ty, které nás svým obsahem zaujaly a věděli jsme, že když si je poslechneme, tak budeme zase o trošku chytřejší. 😉
Co jsme si tedy odnesli?
- Doplňkový feed v Google Merchant Center - jak důležitá je role doplňkového feedu ve spolupráci s primárním feedem. Doplňkový feed slouží pro doplnění informací o produktech do primárního feedu. Můžete si tak např. dohrát čárové kódy, označení produktů o sezónnosti nebo TOPky. Jednotlivé informace lze jednoduše nahrát do custom labelu, na který můžete potom cílit ve svých PPC kampaních.
- Výhody využití doplňkového feedu:
- úprava primárního feedu bez nutnosti zásahu programátora,
- úprava jakéhokoli atributu (kromě IDčka),
- časově nenáročná příprava zdroje,
- je zdarma.
- Praktické tipy na Google Analytics
- Přehled publika je opravdu jen pro obecný přehled a nejdůležitější z něj jsou jeho maxima a minima.
- Míra opuštění pozitivně? Míra opuštění webu je pro všechny velkým strašákem. Čím je její hodnota větší, tím hůře. Někdy ale vysoká míra opuštění může být OK. Kdy? Pokud je třeba cílem postnutý příspěvek na FB, který přivede lidi na web. Ti si jej přečtou a hned odejdou. Míra okamžitého opuštění sice roste, jelikož návštěvník hned odejde po zobrazení jedné stránky, ale cíl byl splněn a náš článek si lidé přečetli.
- Jak zjistit, který kanál je prodejní? Tak schválně… který model využíváte? Určitě stojí za povšimnutí i nepřímý lineární model, který nebere v potaz přímou návštěvu (direct/none) a dá vám tak lepší informace o vašich placených kanálech.
- Nebylo by to expo bez pořádného e-mailing summitu. Co jsme si odnesli z něj?
- Seznam pořád vládne na české scéně. 40 – 60 % lidí z české republiky má účet na Seznamu.
- Víte, kdy je nejlepší posílat vaše e-mailové kampaně? Zkuste to v noci. Dle statistik dosahují e-maily odeslané v noci CTOR přes 41 %.
- Nezapomínejte na responzivitu a zobrazení na mobilních telefonech. Téměř 27 % otevírá e-maily na mobilních telefonech.
- Třiďte svou databázi. Komunikujte jen s těmi aktivními. Pokud v databázi máte nějaké neaktivní. Zkuste třeba reaktivační kampaň. Pokud ani tak nereaguji, neposílejte na ně. Kazí vám reputaci (roste pravděpodobnost, že začnete padat do spamu) a stojí vás zbytečné náklady.
- Používejte transakční e-maily. Míra otevření u tohoto typu komunikace je téměř 70 %.
- Personalizujte. Chybí vám k tomu údaje? Zkuste gender-api.com, je to bezva nástroj na určení pohlaví. 😉
- Pokud máte dostatečně velkou databázi, zkuste automatické nastavení e-mailů. Třeba takové jako máme my.
- A to nejlepší nakonec. Testujte jako o život. Pouze kvalitním testováním zjistíte, jak se chová publikum k vašemu e-mailovému nástroji. Testujte předmět, jméno odesílatele nebo časy rozesílky.
Czech on-line expo byla opravdu pecka. Dva dny plné přednášek, nových zkušeností a skvělých vystavovatelů. Jsme moc rádi, že jsme se mohli na našem stánku potkat s některými z Vás. Věříme, že naše setkání nastartuje skvělou spolupráci a posune nejen váš e-mailing, ale samotný byznys kupředu.
Budeme se na vás těšit na další skvělé akci.
Váš Mail Komplet