Konec ledna byl pro nás ve znamení jedné velké události, veletrhu Reshoper. Nebudeme lhát, nervozita trošku panovala. Byl to totiž náš první veletrh, na kterém jsme měli možnost působit jako vystavovatelé. Jak to nakonec dopadlo?
Přípravy jsme zkrátka nesměly ponechat náhodě a plánování probíhalo už 5 měsíců před veletrhem. Vše se ale vyplatilo. Teď se můžeme za veletrhem Reshoper ohlédnout s velkou parádou.
Nebylo to samozřejmě jen o nás, ale také o skvělé konferenci, která se prolínala celým veletrhem. Byli na ni pozváni „ti nejlepší z onlinu a byznysu “.
Co se nám nejvíc líbilo?
Jindřich Fáborský – ředitel Marketing festivalu odstartoval konferenci přednáškou o tom, jestli se vyplatí implementovat veškeré novinky hned po startu. Co tedy používat a nepoužívat podle Jindřicha Fáborského?
- IGTV – zatím nemá v ČR tak silné uplatnění. Velkým problémem jsou videa na výšku, což pro danou firmu znamená dvojí natáčení obsahu.
- Stories – určitě používat, jejich obliba a zobrazení roste 15x více než klasický feed.
- YouTube storie – pokud používáte YouTube kanál opravdu dobře, tak doporučuje doplňovat jeho obsah i o stories.
- Push notifikace – používá ji asi jen 0,5 % českých e-shopů. Pro brand mohou být hodně negativní.
- Google AMP - v česku používá jen 51 e-shopů. Velkou výhodou je rychlost načítání, ale trendem to rozhodně nyní není.
- 360° videa – výborný nástroj pro budování brandu, ale vysoké vstupní náklady, výrobní náklady a zatím malá sledovanost.
- TikTok – 15 sekundová vertikální videa s video triky. Pokud máte cílovku do 13 let, tak klidně do toho.
- Chatboti – když je bot udělaný opravdu profesionálně, tak je to výborný nástroj pro kvalitní podporu brandu. Pokud ale jen přepisuje texty z webu, tak to může spíše uškodit.
Půlhodinka se Shoptetem - Shoptet si pro nás na konferenci připravil malé ohlédnutí za rokem 2018. Ukázal nám např., jak fungují marketingové akce:
- Věrnostní slevy používá jen 12 % z testovaného vzorku.
- Slevové kupóny používá 64 %.
- Jak u věrnostních slev tak u slevových kupónů nebyl rozdíl v konverzním poměru mezi firmou, která je používá a firmou, která ne.
- Firmy, které používají dopravu zdarma, tak jim vzrostl konverzní poměr o 17 %
- Co určitě nepoužívat, tak jsou POP-UP okna. Výzkum ukázal, že pokud firma používá POP-UP okno, tak se dramaticky snižuje konverzní poměr. Co nás ale nejvíc zaujalo, tak 3 nejrychleji rostoucí segmenty, a těmi jsou:
- Jídlo
- Zdraví a drogerie (doplňky stravy)
- Dětské zboží
Petr Bureš - Určitě všichni PPCčkáři zápolí s neustále se navyšující cenou internetové reklamy. Proč se to ale děje? Hlavním důsledkem je rostoucí konkurence. Když se s PPC začínalo, tak to bylo jednoduché. Existovalo několik společností, které dělali PPC a cena nebyla tolik ovlivněna jednotlivými strategiemi.
V současné době je PPC konkurence opravdu vysoká. Vyšší konkurence znamená jediné. Klesá konverzní poměr a zvyšuje se CPC. Jak z toho tedy vybruslit? Dle Petra je to jednoduché a zároveň i složité. Hlavním předpokladem, jak z konkurenčního boje vyjít jako vítěz, je definovat si, proč u nás má zákazník nakoupit.
Stačí si vytyčit 3 hlavní body:
- Definujte si USP – mám jedinečný produkt? Mám nejnižší cenu? Mám lepší služby? Mám silnou marketingovou komunikaci?
- Testujte – vyberte si 3 varianty LP a kreativy a ty si otestujte. Stanovte si stejný rozpočet a jako cíl dejte 50 až 100 konverzí.
- Na základě výsledků potom postavte zbylé kampaně.
Pavel Pola a e-mail marketing - Přednáška o e-mail marketingu. Přednáška, na kterou jsme se těšili ze všech nejvíc a uzavírala společně s Michalem Pastierema jeho gamechangery celou konferenci. Přednáška Pavla byla hodně o základních stavebních kamenech e-mail marketingu. SPF, DKIM, DMARC. Výzkum, který Pavel ukázal, byl hodně překvapující. Ze vzorku, který zkoumali, zjistili následující:
- SPF záznamy má špatně nebo vůbec nastaveno 78 % e-shopů.
- 25 % firem nemá DKIM.
- DMARC má špatně nebo vůbec nastaveno 98,2 %.
- 39 % TOP e-shopů na Heuréce nemá možnost registrace k newsletteru.
Výsledky z výzkumu jsou hodně tragické. Přitom stačí jediné, spojit se se svým IT a zjistit, jestli je vše potřebné nastavené správně. Ono totiž nastavení těchto parametrů padá na křídla samotným e-shopům a majitelům webů. Za nás můžeme s klidem říci, že většina našich zákazníků má služby nastaveny správně. Pokud byste ale měli pochyby nebo se chtěli jen ujistit, tak se nám neváhejte ozvat.
Celá konference byla opravdu nadupaná novinkami a informacemi z onlinu. Vypisovat zde i zajímavosti z přednášek ostatních řečníků by bylo na vydání nejedné beletrie. Právě z tohoto důvodu jsme vytipovali opravdu jen to nejzajímavější, co byste mohli využít ve vašem online marketingu.