Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Marketingové trendy pro rok 2022

V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

Marketingové trendy pro rok 2022

Díky tomu se objevila spousta otázek. Jak zůstat ve hře? Jak být krok před konkurencí? A hlavně, jaké budou hlavní trendy v marketingu v roce 2022? Odpovědi na tyto otázky najdete v následujících řádcích.

Marketingové trendy 2022

Marketingové trendy pro rok 2022

Influencer marketing - stává se běžnou praktikou

Jak a proč se influencer marketing změnil ze zajímavého trendu na běžně používanou marketingovou taktiku? Influenceři jsou často mistry své platformy a oboru, o kterém mluví. Navíc mají relevantní publikum, které se zajímá o jejich obsah a je ovlivněno informacemi, které poskytují. 

  • 34% marketérů plánuje v roce 2022 oslovit influencery a navázat s nimi spolupráci. Upřednostní tuto formu marketingu před dalšími trendy, jako je optimalizace webu pro mobilní zařízení nebo tvorbu krátkých videí.
  • 46% marketérů, kteří využívali influencer marketing i v předchozích letech, jsou rozhodnuti navýšit v této oblasti rozpočet pro rok 2022. Máte pocit, že si nemůžete dovolit platit hvězdu Instagramu nebo TikToku? To vůbec nevadí.
  • Ve skutečnosti více než 56% marketérů, kteří investují do influencer marketingu, spolupracuje s mikroinfluencery, kteří jsou dostupní pro každého.

Sociální sítě v roce 2022?

Marketing na sociálních sítích Vám umožňuje autenticky se spojit s Vaším publikem na osobní úrovni a polidštit Vaši značku.

Ale teď přehledně. Čtyři z pěti lidí má účet na některé ze sociálních sítí. Celosvětově to dává víc než 3,7 miliardy uživatelů sociálních sítí. To je důvod, proč společnosti využívají marketingový kanál nazývaný sociální média.

Jen pro jistotu připomínám, že cílem Vašeho snažení by nemělo být, být všude, za každou cenu a s obsahem, který duplikujete napříč sociálními sítěmi. Zvolte si pár sociálních sítí, na kterých Vám to bude dávat největší smysl. Každé sociální médium je v něčem specifické. Abyste uspěli, přizpůsobte obsah i formu uživatelům. Tím maximálně podpoříte její dosah a zvýšíte Vaši šanci oslovit potenciální klienty pro Vaši službu nebo produkt.

Sociální média v roce 2022

Značky po celém světě zaznamenaly, že pomíjivý obsah, který často po 24 hodinách zmizí, nepřináší dlouhodobou hodnotu. Proto se marketingové trendy v roce 2022 vrací k trvalému obsahu, jako jsou standardní příspěvky, videa a živé události, které se zobrazují ve zdroji platformy. Důležité je, že je lze znovu zobrazit o několik dní později. Tyto příspěvky mohou být efektivnější v rámci marketingových kampaní a navíc se s nim dá vracet v průběhu času. Pro ucelenou komunikaci je vhodné kombinovat sdělení na sociálních médiích i s dalšími kanály, jako je například e-mail marketing.

Inbound marketing: Nejlepší forma marketingu pro růst

Říkáte si, co dělá inbound marketing v trendech na rok 2022? Máte pravdu, je tu s námi léta. Je to známá věc. Naproti tomu téměř třetina marketérů přiznává, že právě pro rok 2022 chystají navýšení investic. 11% z nich dokonce říká, že inbound marketing bude v jejich mixu zastoupen jako největší investice. A víte proč? V období masivní digitální transformace je soustředění se na tento druh marketingu velmi chytrým tahem.

Inbound marketing - trendy v marketingu pro rok 2022

Obsahový marketing, PR, či kvalitní práce na sociálních sítích může být cenným přínosem pro vytváření povědomí o značce a budování důvěry v digitálním prostředí. Zahrňte to do Vaší marketingové strategie, aby zákazníci hledali právě Váš obsah. Mějte na paměti, že tento druh marketingu vyžaduje kvalitní produkt a hodnotný obsah vytvořený na míru potřebám Vaší cílové skupiny.

Nativní reklama

Stále více značek a společností využívá ke své propagaci formu nativní reklamy. Odpověď na otázku, proč to dělají, je jednoduchá. Funguje to! Obsah, který zapadá do kontextu webu nebo výsledků vyhledávání, uživatel vnímá přirozeněji. Přes 35% marketérů si chválí efektivitu nativní inzerce.

Pokud Vaše společnost platí za zobrazování obsahu na webu třetích stran, zvažte investici do nativní reklamy. Na rozdíl od tradiční reklamy, která je navržena tak, aby vyrušila a vytrhla ze soustředění, je nativní reklama navržena tak, aby zapadla a propagovala Vaši značku novému publiku, které by se o Vás jinak nikdy nedozvědělo. Dá se říci, že toto je hlavní myšlenkou všech trendů v marketingu pro rok 2022. Být kvalitní, důvěryhodný a zároveň to neříkat až přehnaně angažovaně. Opravdu se nad tím zamyslete. Přehnané apely a extravagantní výstřelky často vedou ke ztrátě důvěry ve Vaši značku.

Protože se nativní reklama „netváří“ jako reklama tradiční, spotřebitelé ji s větší pravděpodobností přijmou. Zajímavý je fakt, že spotřebitelé si nativní reklamy prohlížejí o 50 % více, než bannerové reklamy. Příklady nativní reklamy najdete na sociálních sítích, ve výsledcích vyhledávačů i platforem pro doporučování obsahu.

Obsahový marketing

Jsme přesvědčeni, že pro rok 2022 budou nejžádanější pozice v marketingu tyto: tvůrce obsahu, manažer obsahového marketingu a obsahový stratég. V situaci, která si žádá mít pro značku kvalitní obsahové zázemí to ani jinak nejde. 3 trendy v obsahovém marketingu, na které se zaměřit v roce 2022? 

3 hlavní trendy online marketingu pro rok 2022

Zaměřte se na SEO

Jako marketéři musíme zajistit, aby náš obsah byl co možná nejviditelnější. I když SEO není žádná marketingová novinka, jeho strategie jsou stále více zakořeněné v moderních marketingových strategiích.

V podnikání roste zájem a potřeba SEO strategií. Spolu s nimi se zvětšují i příležitosti k optimalizaci vyhledávání. Vyhledávací algoritmy se vyvíjí a SEO pro marketing znamená mnohem víc, než jen publikování základních příspěvků, které odpovídají na obecné vyhledávací dotazy. Značky nyní investují do SEO odborníků, kteří jim mohou pomoci se vším. Od přehledů statistik vyhledávání až po optimalizaci multimédií.

Trendy v SEO marketingu

SEO marketing je nekonečný příběh, který Vám může pomoci ke generování kvalitního publika. Organicky a bez nutnosti velkých počátečních investic. Proto je vhodný pro každý business, který chce působit v online prostoru. Ať už jste malí nebo velcí. Myslet v marketingové strategii i na SEO, by pro Vás měla být samozřejmost.

Seznam SEO trendů, které si na příští rok napište do Vašich úkolníčků:

  • Optimalizace na klíčová slova
  • SEO pro multimédia (obrázky, videa,...)
  • Linkbuilding
  • Aktualizujte starší obsah

lidé v kanceláři - trendy v marketingu

Video tvůrci pokračují v trendu zkracování videí

Marketéři celého světa ví, že není na co čekat. Sdělení, která říkáte publiku, je potřeba koncentrovat do krátkých forem. TikTok nebo Instagramové stories nastolily trend, který prostupuje celou internetovou video tvorbou. Videa jsou kratší a intenzivnější, než kdykoli předtím.

Dlouhá videa přinášejí možnost rozvést téma do detailu, či plně obsáhnout téma, které není jednoduché. V B2B podnikání si touto formou můžete upevnit pozici s ohledem na Vaše know-how a odbornost. Lidé jsou zvyklí informace konzumovat. Rychle, srozumitelně a zábavně. S ohledem právě na efektivitu se tak trendem stávají kratší videa.

Zážitkový marketing dostane šanci na comeback

Zážitkové marketingové kampaně umožňují publiku vstoupit do pohlcujícího zážitku, který je často na fyzickém místě nebo využívá rozšířenou či virtuální realitu.

Přestože zážitkový marketing baví a je vysoce sdílený na sociálních sítích, tak v letech 2020 - 2021 narazil na překážku v podobě lockdownů.

Vytváření zážitku v rozšířené realitě je sázkou s drahým tiketem a nejistým kurzem. Navíc je zapotřebí, aby měli uživatelé přístup k technologii, jako je AR/VR a mohli tak obsah zkonzumovat.

Po zlepšení situace se světovou pandemií se očekává renesance v oblasti zážitkového marketingu, pro který už nebudou platit pandemické restrikce.

Shrnutí trendů

Pro dnešek jsme skoro u konce. Už víte, jaké trendy nás v marketingu čekají v následujícím roce? Na co se zaměřit, kde si nenechat ujet vlak. Věříme, že pokud budete sledovat trendy a Vaše hlava zůstane otevřená novým nápadům, Vaše podnikání nezůstane pozadu. Naopak, budete vždy o krok napřed.

Pokud stále tápete, tak se v následujícím roce zaměřte na koncentrovanější obsah. To znamená kratší a kvalitní formy, které si udrží hodnotu déle než jen pár dní. Optimalizujte SEO a sledujte trendy v reklamních systémech, ať jste vidět.

 

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru