V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Díky tomu se objevila spousta otázek. Jak zůstat ve hře? Jak být krok před konkurencí? A hlavně, jaké budou hlavní trendy v marketingu v roce 2022? Odpovědi na tyto otázky najdete v následujících řádcích.
Jak a proč se influencer marketing změnil ze zajímavého trendu na běžně používanou marketingovou taktiku? Influenceři jsou často mistry své platformy a oboru, o kterém mluví. Navíc mají relevantní publikum, které se zajímá o jejich obsah a je ovlivněno informacemi, které poskytují.
Marketing na sociálních sítích Vám umožňuje autenticky se spojit s Vaším publikem na osobní úrovni a polidštit Vaši značku.
Ale teď přehledně. Čtyři z pěti lidí má účet na některé ze sociálních sítí. Celosvětově to dává víc než 3,7 miliardy uživatelů sociálních sítí. To je důvod, proč společnosti využívají marketingový kanál nazývaný sociální média.
Jen pro jistotu připomínám, že cílem Vašeho snažení by nemělo být, být všude, za každou cenu a s obsahem, který duplikujete napříč sociálními sítěmi. Zvolte si pár sociálních sítí, na kterých Vám to bude dávat největší smysl. Každé sociální médium je v něčem specifické. Abyste uspěli, přizpůsobte obsah i formu uživatelům. Tím maximálně podpoříte její dosah a zvýšíte Vaši šanci oslovit potenciální klienty pro Vaši službu nebo produkt.
Značky po celém světě zaznamenaly, že pomíjivý obsah, který často po 24 hodinách zmizí, nepřináší dlouhodobou hodnotu. Proto se marketingové trendy v roce 2022 vrací k trvalému obsahu, jako jsou standardní příspěvky, videa a živé události, které se zobrazují ve zdroji platformy. Důležité je, že je lze znovu zobrazit o několik dní později. Tyto příspěvky mohou být efektivnější v rámci marketingových kampaní a navíc se s nim dá vracet v průběhu času. Pro ucelenou komunikaci je vhodné kombinovat sdělení na sociálních médiích i s dalšími kanály, jako je například e-mail marketing.
Říkáte si, co dělá inbound marketing v trendech na rok 2022? Máte pravdu, je tu s námi léta. Je to známá věc. Naproti tomu téměř třetina marketérů přiznává, že právě pro rok 2022 chystají navýšení investic. 11% z nich dokonce říká, že inbound marketing bude v jejich mixu zastoupen jako největší investice. A víte proč? V období masivní digitální transformace je soustředění se na tento druh marketingu velmi chytrým tahem.
Obsahový marketing, PR, či kvalitní práce na sociálních sítích může být cenným přínosem pro vytváření povědomí o značce a budování důvěry v digitálním prostředí. Zahrňte to do Vaší marketingové strategie, aby zákazníci hledali právě Váš obsah. Mějte na paměti, že tento druh marketingu vyžaduje kvalitní produkt a hodnotný obsah vytvořený na míru potřebám Vaší cílové skupiny.
Stále více značek a společností využívá ke své propagaci formu nativní reklamy. Odpověď na otázku, proč to dělají, je jednoduchá. Funguje to! Obsah, který zapadá do kontextu webu nebo výsledků vyhledávání, uživatel vnímá přirozeněji. Přes 35% marketérů si chválí efektivitu nativní inzerce.
Pokud Vaše společnost platí za zobrazování obsahu na webu třetích stran, zvažte investici do nativní reklamy. Na rozdíl od tradiční reklamy, která je navržena tak, aby vyrušila a vytrhla ze soustředění, je nativní reklama navržena tak, aby zapadla a propagovala Vaši značku novému publiku, které by se o Vás jinak nikdy nedozvědělo. Dá se říci, že toto je hlavní myšlenkou všech trendů v marketingu pro rok 2022. Být kvalitní, důvěryhodný a zároveň to neříkat až přehnaně angažovaně. Opravdu se nad tím zamyslete. Přehnané apely a extravagantní výstřelky často vedou ke ztrátě důvěry ve Vaši značku.
Protože se nativní reklama „netváří“ jako reklama tradiční, spotřebitelé ji s větší pravděpodobností přijmou. Zajímavý je fakt, že spotřebitelé si nativní reklamy prohlížejí o 50 % více, než bannerové reklamy. Příklady nativní reklamy najdete na sociálních sítích, ve výsledcích vyhledávačů i platforem pro doporučování obsahu.
Jsme přesvědčeni, že pro rok 2022 budou nejžádanější pozice v marketingu tyto: tvůrce obsahu, manažer obsahového marketingu a obsahový stratég. V situaci, která si žádá mít pro značku kvalitní obsahové zázemí to ani jinak nejde. 3 trendy v obsahovém marketingu, na které se zaměřit v roce 2022?
Jako marketéři musíme zajistit, aby náš obsah byl co možná nejviditelnější. I když SEO není žádná marketingová novinka, jeho strategie jsou stále více zakořeněné v moderních marketingových strategiích.
V podnikání roste zájem a potřeba SEO strategií. Spolu s nimi se zvětšují i příležitosti k optimalizaci vyhledávání. Vyhledávací algoritmy se vyvíjí a SEO pro marketing znamená mnohem víc, než jen publikování základních příspěvků, které odpovídají na obecné vyhledávací dotazy. Značky nyní investují do SEO odborníků, kteří jim mohou pomoci se vším. Od přehledů statistik vyhledávání až po optimalizaci multimédií.
SEO marketing je nekonečný příběh, který Vám může pomoci ke generování kvalitního publika. Organicky a bez nutnosti velkých počátečních investic. Proto je vhodný pro každý business, který chce působit v online prostoru. Ať už jste malí nebo velcí. Myslet v marketingové strategii i na SEO, by pro Vás měla být samozřejmost.
Seznam SEO trendů, které si na příští rok napište do Vašich úkolníčků:
Marketéři celého světa ví, že není na co čekat. Sdělení, která říkáte publiku, je potřeba koncentrovat do krátkých forem. TikTok nebo Instagramové stories nastolily trend, který prostupuje celou internetovou video tvorbou. Videa jsou kratší a intenzivnější, než kdykoli předtím.
Dlouhá videa přinášejí možnost rozvést téma do detailu, či plně obsáhnout téma, které není jednoduché. V B2B podnikání si touto formou můžete upevnit pozici s ohledem na Vaše know-how a odbornost. Lidé jsou zvyklí informace konzumovat. Rychle, srozumitelně a zábavně. S ohledem právě na efektivitu se tak trendem stávají kratší videa.
Zážitkové marketingové kampaně umožňují publiku vstoupit do pohlcujícího zážitku, který je často na fyzickém místě nebo využívá rozšířenou či virtuální realitu.
Přestože zážitkový marketing baví a je vysoce sdílený na sociálních sítích, tak v letech 2020 - 2021 narazil na překážku v podobě lockdownů.
Vytváření zážitku v rozšířené realitě je sázkou s drahým tiketem a nejistým kurzem. Navíc je zapotřebí, aby měli uživatelé přístup k technologii, jako je AR/VR a mohli tak obsah zkonzumovat.
Po zlepšení situace se světovou pandemií se očekává renesance v oblasti zážitkového marketingu, pro který už nebudou platit pandemické restrikce.
Pro dnešek jsme skoro u konce. Už víte, jaké trendy nás v marketingu čekají v následujícím roce? Na co se zaměřit, kde si nenechat ujet vlak. Věříme, že pokud budete sledovat trendy a Vaše hlava zůstane otevřená novým nápadům, Vaše podnikání nezůstane pozadu. Naopak, budete vždy o krok napřed.
Pokud stále tápete, tak se v následujícím roce zaměřte na koncentrovanější obsah. To znamená kratší a kvalitní formy, které si udrží hodnotu déle než jen pár dní. Optimalizujte SEO a sledujte trendy v reklamních systémech, ať jste vidět.
Váš Mail Komplet
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.