Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Opuštěný košík pro pokročilé

Jak nastavit opuštěný košík, který neobsahuje pouze jednu e-mailovou kampaň, ale jeho komunikace se rozdělí do několika fází?

Opuštěný košík pro pokročilé

Opuštěný košík je považován za jednu z nejvýkonnějších kampaní, kterou můžete ve svém e-mailovém mixu vytvořit. Princip je založený na nedokončené objednávce v daném e-shopu. Na základě toho můžete v Mail Kompletu nastavit automatizaci, která bude sledovat aktivitu (ne)dokončení objednávky a posílat tak na respondenty e-mailové kampaně s dokončením objednávkového procesu.

Základní nastavení opuštěného košíku

Vesměs lze nastavit základní princip rozesílání automatizace s opuštěným košíkem. Pokud uživatel nedokončí objednávku, tak se do systému uloží tato informace a v rámci daného časového intervalu se pošle e-mailová kampaň. To, jaký časový interval pro rozeslání kampaně zvolit, je na testování a také na tom, jak často komunikujete se svým publikem. V některých případech může postačit poslání po 24 hodinách od nedokončení objednávky. Naopak, někdy je přínosnější zvolit kratší úsek a kampaň poslat třeba po 4 až 6 hodinách. Tady doporučujeme testovat výkon a podle toho upravovat časovač.

Nastavení opuštěného košíku pro pokročilé

Poslední dobou se nám osvědčilo nastavení opuštěného košíku do několika fází, které reagují na aktivitu či neaktivitu respondenta. V rámci automatizace se tak neposílá pouze jedna kampaň, ale několik na sebe navazujících. Doporučujeme rozdělení opuštěného košíku do dvou až tří fází:

  • Uživatel nedokončil objednávku - systém počká 4 až 6 hodin a následně pošle první kampaň, která obsahuje informaci o nedokončené objednávce.
  • Systém počká 24 hodin a odešle druhou kampaň s opuštěným košíkem, která uživatele informuje o tom, že uživatel stále ještě nedokončil objednávku a může ji tak jednoduše dokončit.
  • Třetí fázi doporučujeme posílat po dalších 24 hodinách. Do obsahu můžete zakomponovat např. slevový kód nebo jiný prvek, který zákazníky přesvědčí o dokončení nákupu.

Rozdělením opuštěného košíku do několika fází můžete docílit daleko lepších výsledků, než když budete posílat pouze jednu kampaň.

Porovnání výsledků z opuštěného košíku (průměrné výsledky z měření v systému Mail Komplet)

  • 1 fázový opuštěný košík
    • průměrná míra otevřenosti je v rozmezí od 30 % do 40 %
    • průměrná míra prokliku je v rozmezí okolo 5 %
  • 2 až 3 fázový opuštěný košík
    • průměrná míra otevřenosti se pohybuje okolo 50 %
    • průměrná míra prokliku se pohybuje okolo 11 %

Několika fázový opuštěný košík je v porovnání s jednofázovým jasným vítězem. Ono to vychází i z logiky věci. V případě, že se posílá pouze jedna kampaň, tak pravděpodobnost toho, že uživatel e-mail otevře a proklikne, je menší než v případě, že se kampaně rozdělí a chodí tak potenciálním zákazníkům v různých časových intervalech.

Na opuštěný košík byste neměli určitě zapomínat. Je to velice efektivní způsob, jak zákazníky přimět k dokončení nákupu. Jeho nastavení pomocí aplikace Mail Komplet je velice snadné a zvládne jej opravdu každý.

Pokud byste si i tak nevěděli s něčím rady, tak se nám neváhejte ozvat. Rádi Vám poradíme.

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru