Chcete začít sledovat statistiky o úspěšnosti svých e-mailových kampaní? V článku jsme pro Vás shrnuli důvody využívání Google Analytics a přiblížili základní nastavení UTM parametru.
Google Analytics neboli GA se stal běžným nástrojem pro efektivní měření návštěvnosti Vašich webových stránek. A my jsme pro Vás shrnuli 5 nejdůležitějších důvodů, proč je tuto službu dobré začít používat.
1 – Uvidíte, kolik lidí navštívilo Váš web.
2 – Můžete sledovat, co lidé na Vašem webu dělají.
3 – Zjistíte, jaké konkrétní stránky lidé na webu nejčastěji navštěvují.
4 – Pomáhá Vám sledovat Vaši konverzi.
5 – Ukáže Vám konkrétní provoz a trendy na Vašich stránkách.
Výhoda Google Analytics je, že je to bezplatný nástroj vhodný pro začátečníka ale i pokročilého uživatele. Díky GA získáte mnoho dat, které jsou velmi cenné a užitečné pro Váš business či firmu a můžete s nimi dále pracovat. Chování Vašich návštěvníků na webu, data o zařízeních, ze kterých se zákazníci připojují nebo měření konverze - jsou důležité informace, které Vám pomohou zlepšit Váš obsah či lépe nastavit Vaši reklamu.
Další charakteristika GA je, že přes něj můžete sledovat Vaše e-mailové kampaně, reklamu či PPC kampaň. Získáte tak nástroj, se kterým uvidíte vše na jednom místě.
Nezbytnou součástí Vašeho měření jsou tzv. UTM parametry. Tyto parametry nesou informace o zdrojích Vaší návštěvnosti neboli odkud na Váš web zákazníci přicházejí. Díky nim změříte, jaká reklama, odkaz, či kampaň Vám přináší nejvíce návštěv.
Toto jsou povinné základní typy jednotlivých parametrů.
UTM_source: Popisuje zdroj návštěv (e-mail, Google, Facebook, organický).
UTM_medium: Popisuje typ média odkud návštěvník přišel (newsletter, banner, display apod.).
A nepovinné parametry:
UTM_ campaign: Označí Vám konkrétní kampaň, kterou chcete měřit, např. velikonocni-slevy-2021_04.
UTM_content: Název reklamy, abyste odlišily jednotlivé varianty, např. při A/B testování reklam.
UTM_term: Klíčové slovo, např. v PPC reklamě (např. limitovana+edice).
Toto je příklad UTM parametru, který si můžete vložit do Vaší e-mailové kampaně:
utm_source=newsletter&utm_medium= e-mail&utm_campaign=2021_04_MailujemeVyužívání UTM parametrů je velmi praktické. Přinese Vám detailnější informace a Vy se můžete na základě získaných dat rozhodnout, která reklama či kampaň je pro Vás nejefektivnější.
Pokud jste se rozhodli se v Google Analytics zaregistrovat, k přihlášení Vám postačí pouze Gmail účet. S tímto účtem se přihlásíte do aplikace GA, vygenerujete si sledovací kód, který je potřeba vložit na Vaše webové stránky do HTML kódu a služba začne okamžitě fungovat a posílat Vám první zajímavé informace.
Čím lépe porozumíte Vašim datům, tím budete mít lepší kontrolu nad Vaším obsahem.
Ve výsledku Vám to přinese více návštěvníků = více nových zákazníků pro Vaši společnost.
Přečtěte si více o statistikách v Google Analytics na Boldem blogu.
Váš Mail Komplet
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.