Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Trendy v designu 2019 | 2. díl

Jak dnes získat pozornost na webu? Čím se můžete v designu webu odlišit? Co je ve webdesignu trendy?

Trendy v designu 2019 | 2. díl

Máme pro vás druhý díl Trendy v designu 2019, tentokrát vám představíme trendy UI/UX, web design & app design.

2. UI/UX TRENDY

2.1. Mobile First!

S tím, jak nyní Google indexuje prioritně responzivní mobilní verze webů, není divu, že je trendem začínat návrh webu od menšího rozlišení – mobil – až po větší rozlišení – tablet, desktop apod. 

2.2. Prázdný (negativní) prostor

Méně je rozhodně více! Využití negativního prostoru vidíme ve všech oblastech designu, ale především v designu webových stránek a aplikací.

2.3. Vytváření vlastních ilustrací

Jak jsme již zmínili, jde o hlavní trend, který v posledních letech stále roste. Od vstupních stránek (landing page) po celé weby. Vlastní ilustrace vzaly celý web designový průmysl útokem.

2.4. Ilustrační ikonky

Dynamické lineární ikonky, které si lidé přirozeně spojují se službami, mohou být použity k upevnění vizuální hierarchie a upozornění na oblast, které si má uživatel všimnout.

2.5. Plynulé, geometrické a nesymetrické tvary

Plynulé tvary nejsou nic nového, viděli jsme je v roce 2017 i 2018, ale budou se objevovat mnohem více v roce 2019. Společně s výraznými barvami a intezivními barevnými přechody, jsou plynulé tvary nezbytným trendem v návrhu webu v roce 2019.

2.6. Video na pozadí

Jak ukázaly výzkumy, videa na webech mohou zvýšit konverzní poměr. Video může sdělit to nejpodstatnější v několik vteřinách, sdělí zprávu rychle a udrží uživatele na webu.

Nezapomínejme, že jde o trendy z celého světa, opět se v tomto trendu mějte na pozoru, co se týká naší veřejnosti a přístupu k videím.

2.7. Animace

Tento rok je obrovské množství animací. Můžeme je vidět na webech, v reklamách i v aplikacích. Hladké přechody na tlačítkách nebo pěkný hover efekt přechodu sekcí může opravdu udělat velký dojem.

2.8. Mikro-interakce

Mikro-interakce jsou malé animace použité na mobilních platformách k vytvoření jemných vizuálních efektů. V letošním roce s těmito mikro-animacemi zacházíme dál, než kdy jindy. Za každým UI prvkem najdeme skryté animace a nezáleží na tom, jak malý UI prvek to je.

2.9. Výrazná písma namísto obrázků

Na typografii se zaměřuje více a více pozornosti. Mnoho gigantů, jako je např. Apple, se rozhodlo vizuálně komunikovat přes výraznou typografii (písmo). V mnoha případech tato výrazná typografie nahrazuje obrázky.

2.10. Rozbitá mřížka  a překrývající se prvky

Překrývající se prvky jsou ve web designu již několik let, v kombinaci s rozbitou mřížkou (grid) můžete vytvořit jedinečné kreativní uspořádání. Vždy mějte na paměti zkušenosti (použitelnost, UX) z mobilů.

2.11. 3D ilustrace

3D ilustrace zaznamenaly velký boom v posledních letech, a to u známých firem používajících 3D pro jejich produkt. Jsou to např. tenisky, sportovní vybavení, obaly a mnoho dalšího.

Jaký trend vás nejvíce oslovil?

Vycházíte z podobných trendů nebo máte nějaký váš osvědčený? Napište nám pod článek :).
Potřebujete design? Na webu Pixel Valley nabízíme rozmanité grafické služby!

Příště vám představíme Trendy v typografii + Trendy v brandingu a logo designu, tak nás určitě sledujte.

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru