Pokud pro sledování vašich webových stránek používáte Google Analytics, můžete takto propojit i vaše e-mailové kampaně. Budete tak moci sledovat celou cestu vašeho adresáta – z e-mailu až k nákupu na vašich stránkách.
K propojení s Google Analytics nepotřebujete žádné odborné znalosti, jednoduše otagujete příslušné odkazy v e-mailu. Cestou jsou tzv. UTM – Urching Tracking Module. V podstatě je ke každé URL adrese přidána informace, díky které dojde k propojení s Google Analytics. Jak tedy URL otagovat?
Nejjednodušší způsob je využít URL builder.
Parametry
K URL adresám jsou připojeny následující parametry:
Zdroj kampaně (utm_source)
Je povinný údaj sloužící k identifikaci zdroje návštěvy (vyhledávač, název newsletteru, jiný zdroj).
Příklad: utm_source=google
Médium kampaně (utm_medium)
Opět povinný údaj, který definuje medium návštěvy, tedy v podstatě zprostředkovatele. V našem případě půjde o e-mail, jinak se může jednat příkladně o cost-per-click.
Příklad: utm: utm_medium=email
Dotaz kampaně (utm_term)
Není povinným údajem, užívá se pro placené vyhledávání. V rámci e-mail marketingových kampaní pro nás není podstatný.
Obsah kampaně (utm_content)
Je také nepovinným parametrem a slouží k tomu, aby byly rozlišeny odkazy nebo reklamy, které ukazují na stejnou URL adresu.
Název kampaně (utm_campaign)
Je povinný údaj, název by měl být dostatečně výstižný. Je vhodné si kampaně označovat v názvu i datem pro lepší přehlednost ve statistikách Google Analytics.
Obecným nejvyšším pravidlem je zde přehlednost – užívejte taková označení, která pro vás budou v budoucnu přehledná a nebudete se tedy ztrácet ve výsledcích, které vám Google Analytics nabízí.
Více informací naleznete zde:
Doporučené postupy pro vytváření vlastních kampaní
Nenašli jste, co jste hledali?
Nenašli jste, co jste hledali v našem výukovém centru ani v našich videonápovědách?
Pokud potřebujete více pomoci, napište nám na e-mail nebo zavolejte na 517 070 000.