Vytváříme HTML šablonu - 1. díl - Úvod a příprava

Nevíte jak si sami připravit krásnou e-mailovou šablonu? Neumíte kódovat v HTML jazyce? Právě pro vás jsme připravili tento několikadílný návod o vytvoření kompletní HTML šablony. Mimo jiné se dovíte proč šablonu používat, jak ji otestovat a nebo jak ji modifikovat při dalším používání.

Kapitoly článku

Proč se HTML šablonou zabývat

Jednoduchá otázka, na kterou existuje jednoduchá odpověď:

Ukázka hotové e-mailové šablony

Ano, i takto může ve výsledku vypadat hotová HTML šablona, která se umí přizpůsobit mobilním zařízením a většina obsahu se příjemcům zobrazí i bez stažených obrázků.

Ukážeme Vám, jak jednu takovou šablonu připravit, co by měla obsahovat a na co si dát při její tvorbě pozor.

Hlavním důvodem vytváření správné HTML šablony je její zobrazení bez samotných obrázků v co nejvěrnější podobě.

Rozdíl mezi HTML a čistým textem

V HTML e-mailu můžeme použít strukturovaný text, jak jej známe z Wordu, tedy nadpisy, bloky, odrážkové seznamy apod. Můžeme do něj přidat obrázky, tabulky apod. HTML e-mail je vlastně jednoduchá webová stránka. I zprávy psané v Outlooku jsou standardně ve formátu HTML, pokud si nezvolíme jinak.

To čistý text je daleko jednodušší. Je nenaformátovaný, nelze nastavit výšku textu, zvýraznit některé bloky a ani do něj nelze vkládat obrázky.

Srovnání HTML šablony a prostého textu

E-mailoví klienti vs. webové aplikace

Ve světe i u nás existuje množství různých e-mailových klientů. Pro představu co to e-mailový klient vlastně je, si jich několik představíme.

Microsoft Outlook – nejznámější program pro správu e-mailových zpráv, kontaktů i kalendáře.
Jako součást balíčku Microsoft Office se používá jak ve firmách, tak u soukromých uživatelů.

MS Outlook 2013

Mozilla Thunderbird – hojně rozšířený e-mailový klient, který je zcela zdarma od tvůrců oblíbeného internetového prohlížeče Mozzila Firefox.

Apple Mail – e-mailový program předinstalovaný na operačních systémech Mac OS X a iOS. I proto jej používá většina uživatelů Macu a mobilních zařízení od Apple.

Android Mail (neoficiální název) – aplikace, kterou obsahuje samotný operační systém Android. Je předinstalována na všech zařízeních s tímto operačním systémem a tudíž hojně používána.

Webové aplikace

Webové aplikace pro správu e-mailové schránky se také nazývají zkratkou webmail. Jelikož jich je opravdu hodně, ukážeme se jen několik z nich, které se nejčastěji používají v prostředí českého internetu.

Seznam Email – v tuzemsku nejpoužívanější webmail od společnosti Seznam.cz, a.s.. Jde o jeden z prvních českých webmailů a i proto se stále těší velké popularitě.

Seznam E-mail

Gmail – webová aplikace od gigantu Google. Dnes velmi používaný, především pro jeho propojení s ostatními službami Googlu.

Statistiku českých a slovenských freemailů jsme zveřejnili v našem článku Největší statistika českých a slovenských freemailů. Kdo vládne e-mailové komunikaci?

To, že je některý e-mailový klient rozšířenější než druhý, ještě neznamená, že můžeme ty méně rozšířené ignorovat. Pamatujte, že i v malém procentu oslovených příjemců se může ukrývat množství nových zákazníků.

Proto doporučujeme snažit se vždy vyjít vstříc maximálnímu počtu příjemců, a to jak informační hodnotou e-mailu, tak jeho kvalitou technického zpracování.

Hlavní rozdíl mezi e-mailovým klientem a webmailem je už patrný ze samotného názvu. Na webmail se dá dostat přes běžný internetový prohlížeč, zatímco e-mailový klient vyžaduje nainstalovaný vlastní software na vašem počítači.

Rozdíly v zobrazování e-mailu

Odlišností v zobrazování HTML e-mailů napříč klienty a webmaily je opravdu mnoho a jelikož se vše vyvíjí, udržet si přehled o tom, co použít pro konkrétní e-mail, není jednoduché.

Porovnání části e-mailu v e-mailovém klientu a ve webmailu

Jak je vidět z obrázku, měli bychom si být vědomi, že použijeme-li např. kulaté rohy, ne všude budou opravdu kulaté. Pozornější z vás si mohou všimnout i rozdílného vyhlazování textu u každého z klientů.

Co nás čeká

V našem seriálu vás provedeme celým procesem výroby HTML šablony od samotné přípravy, přes testování, až po dokončení a export.

Ukážeme si tipy a triky pro jednotlivé e-mailové klienty a webmaily nebo také řešení nejčastějších problémů při vytváření šablony.

Pokračování - 2. díl - Základní kostra e-mailu

Mohlo by vás zajímat:

Nenašli jste, co jste hledali?

Nenašli jste, co jste hledali v našem výukovém centru ani v našich videonápovědách?
Pokud potřebujete více pomoci, napište nám na e-mail nebo zavolejte na 517 070 000.

Zpět
nahoru