Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Mail Komplet pro každého

Hledáte nástroj pro rozesílání e-mailových kampaní? Chcete své zákazníky oslovit s novými produkty na vašem e-shopu nebo jim předat nějakou důležitou informaci? Systém Mail Komplet je tím pravým, co hledáte.

Mail Komplet pro každého

Co k tomu potřebuji?

Mail Komplet je webová aplikace, ke které nepotřebujete žádný software. Funguje ve webovém prohlížeči a pro její chod tak potřebujete jen počítač a připojení k internetu.

Na jakém webovém prohlížeči systém funguje?

Vycházíme z nejpoužívanějších webových prohlížečů a jedná se tedy o Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Microsoft Edge.

Tak nyní už víme, že k rozesílání není zapotřebí žádný software a kompatibilita systému je opravdu široká. Co je ale důležité, tak na koho se vlastně e-mailové kampaně budou posílat. Jak je to s jednotlivými adresáty a celkově s databází?

Kvalitní databáze = polovina úspěchu

Zákazníci nepadají z nebe a nejde je jen tak posbírat. Důrazně tedy doporučujeme používat vlastní ověřenou databázi, kterou vytváříte na základě zákona o ochraně osobních údajů. Pokud žádnou databázi nevlastníte, tak není vhodné ji někde kupovat (není to totiž ani legální) či jinak sbírat e-mailové adresy uveřejněné na internetu. Je potřeba, aby veškeré e-mailové kontakty byly získány v souladu se zákonem 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Podmínkou je, aby se jednalo o adresáty z vaší obchodní činnosti ve smyslu ustanovení § 7 odst. 3 uvedeného zákona č. 480/2004 Sb., a také, aby ze strany adresátů nebyl souhlas zrušen, či vysloven jinak nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení. Jde o to, že veškerá data, která sbíráte o svých zákaznících musí být použita pouze pro účely vaší podnikatelské činnosti, se kterou je zákazník obeznámen. Není možné data přeprodávat nebo je používat pro nekalé praktiky. Zákazník musí také dát svobodný souhlas, že s daty bude tímto způsobem nakládáno.

Ono je to logické. Zákazníka, který přijde do vašeho obchodu také oslovíte spíše, než cizího průchozího, který nemá o vaše zboží ani zájem. Navíc lidé, kteří u vás nechtějí nic nakupovat a vy je začnete oslovovat s nabídkou, to spíše odradí. Stejný princip funguje v e-mail marketingu. Lidé, kteří nevyjádřili souhlas se zasíláním obchodního sdělení, tak budou negativně přistupovat i k vašim nabídkám. Budou je hned vyhazovat nebo je označovat jako SPAM. Všechny tyto negativní aktivity se promítnou do reputace vaší domény, sníží reputaci i systému Mail Komplet a na problém je zaděláno. Otázka, kterou si budete potom klást je následující: „Proč mé e-maily padají do SPAMu?“

Jak tedy začít?

K tomu, abyste si vyzkoušeli náš systém a vstoupili tak do světa e-mail marketingu, tak je možné jej bezplatně vyzkoušet. V rámci zkušební verze máte k dispozici 200 kreditů  zdarma. Což znamená, že v rámci vaší činnosti můžete odeslat kampaň až na 200 e-mailových adres, které budete mít v databázi. Nemusíte veškeré kredity utratit jen v jedné kampani. Můžete vytvořit třeba dvě kampaně, kdy jedna odejde na 100 e-mailových adres a druhá na zbylou část. Vytvoření účtu můžete provést zde:

Vytvořit účet

Pokud chcete v rozesílání e-mailových kampaní pokračovat a začít s ostrými rozesílkami, je třeba mít plně aktivní účet. Tedy provést aktivaci vašeho účtu.

1 kredit = 1 e-mail

Co obsahuje aktivace účtu?

Úhrada aktivačního poplatku – jedná se o aktivační poplatek 2 000 Kč bez DPH. V rámci této úhrady dojde k aktivaci vašeho účtu do plnohodnotné verze. V rámci aktivačního poplatku dále kontrolujeme nastavení nezbytných bezpečnostních prvků, bez kterých se rozesílání e-mailových kampaní dnes již neobejde. Tyto prvky jsou v dnešní době již vyžadovány a jejich nedodržení může způsobit to, že vaše e-maily budou končit jako SPAM. Jedná se o SPF záznam a DKIM podpis (viz. níže). Jakým způsobem aktivační poplatek uhradit? V současné době je potřeba nás kontaktovat buď na zákaznické lince nebo prostřednictvím chatu a požádat o vystavení zálohové faktury. Současně s fakturou vám jsou zaslány veškeré platební údaje a podklady pro nastavení doménových záznamů. Do budoucna plánujeme možnost objednání přímo v systému, nicméně prozatím nás kontaktujte a naši pracovníci se s vámi domluví.

Volba pravidelného nebo paušálního modelu – je potřeba si zvolit buď jednorázový nebo paušální model. Tedy způsoby dobíjení kreditů pro vaše e-mailové rozesílky.

Jaký je rozdíl mezi paušálním a jednorázovým modelem? V rámci jednorázového modelu si vždy koupíte přesně tolik kreditů, kolik potřebujete. Máte např. 0 kreditů a víte, že budete posílat kampaň, která bude zaslána na 5 000 e-mailových adres. Objednáte si tedy 5 000 kreditů. Nevyčerpané kredity se vám převádí do dalšího měsíce. Pokud nerozesíláte pravidelně každý měsíc, ale jen občas, doporučujeme si zvolit tento jednorázový model. V případě, že plánujete posílat pravidelně v každém měsíci, tak výhodnější pro vás bude paušální model. Ten vychází z toho, že si zvolíte, na jaké množství se vždy k 1. dni v měsíci dobije váš kredit. Máte např. paušální systém na 10 000 kreditů. V jednom měsíci odešlete kampaně za 7 000 kreditů a zůstanou vám 3 000, tak v následujícím měsíci se opět dobije počet kreditů na hodnotu 10 000 kreditů. Zde se tedy nevyčerpané kredity nepřevádí do dalšího měsíce. Jen se vám k prvnímu dni v měsíce dobijí na stanovený počet.

Nastavení doménových záznamů

K tomu, aby z vašeho účtu mohly odcházet plnohodnotné e-mailové kampaně, je zapotřebí nastavit určité doménové záznamy. Jedná se SPF záznam a DKIM podpis. Tyto záznamy je potřeba, aby nastavil správce vaší domény na základě našich podkladů. V systému Mail Komplet poté provedeme kontrolu správné implementace. SPF záznam je v podstatě informace na vaší doméně (vaše-firma.cz), která sděluje přijímacím serverům vaší pošty, kdo může z této domény odesílat e-maily. Z toho důvodu je důležité obohatit tento záznam o SPF Mail Komplet a říci tak, že hromadné e-maily rozesílané přes tento systém jsou schválené. SPF záznam slouží k ochraně proti SPAMu. Jakým způsobem jej nastavit zjistíte zde:

Jak nastavit SPF záznam

DKIM podpis je ověřovací systém, který napomáhá taktéž v boji proti SPAMu. Jedná se o změnu v DNS záznamu na vaší doméně. DKIM podpis zabraňuje zneužívání adres a spameři tak nemohou zfalšovat jakoukoliv adresu. Jedná se o podpis odesílatele, který ručí za jeho pravost. To jakým způsobem nastavit DKIM, si můžete přečíst tady:

Jak nastavit DKIM

Jak bylo výše zmíněno, nastavení těchto bezpečnostních prvků je potřeba provést na vaší straně. V rámci prvotní komunikace vám pošleme e-mailem návod, jak by měly tyto záznamy vypadat. V systému Mail Komplet poté zjistíme, jestli bylo vše správně naimplementováno a může dojít k bezpečnému odesílání e-mailových kampaní.

 

V případě, že je vše správně nastaveno, tak je na řadě vytvoření vaší první kampaně. To, jakým způsobem tvořit jednotlivé e-mailové kampaně, se dočtete v následujícím článku:

Jak vytvořit první kampaň

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru