Před deseti lety si e-mailoví marketéři mohli být jistí, že jejich e-mail bude v pořádku doručen, otevřen a přečten na počítači či notebooku. Dnes však je velmi pravděpodobné, že si váš e-mail uživatel otevře na svém smartphonu nebo tabletu. Jaké kroky tedy podniknout, aby váš e-mail marketing odrážel specifika pro čtení na mobilních zařízeních?
V dnešní době musí marketéři při realizaci e-mail marketingu zvažovat mnohá rizika. V právě probíhajícím významném rozšiřování smartphonů je vhodné začit s optimalizací e-mailu pro mobily. Tím však cesta nekončí. Měli bychom se zamyslet i nad způsobem, jak podat informaci, zda je dostatečně relevantní, dobře čitelná a podobně.
Ze studie zabývající se Internetovými trendy roku 2014 vyplývá, že internet se rychle stává prostředím, kde hrají prim mobily. Užívání mobilů z celkového počtu prohlížení internetu tvořilo v roce 2013 podíl 14%, v květnu 2014 dosáhlo celých 25%.
Studie také ukázala, že čas strávený nad mobilním zařízením převyšuje dobu strávenou sledováním televize, počítačů a laptopů.
Návyky uživatelů se tedy významně mění, na což musí marketéři obratně reagovat a nabízet to nejlepší, co umí.
Pokud začínáte s optimalizací e-mailů, přijdou vám vhod následující body, kterých byste se měli držet.
E-mailoví klienti nejsou standardizováni, což může vést k tomu, že se váš e-mail zobrazí odlišně v Gmailu na iPhonu a v Outlooku na Androidu. Testováním e-mailu v různých e-mailových klientech a na různých zařízeních je sice časově náročné, ale budete mít jistotu, že se váš e-mail zobrazuje bezchybně. Chcete-li ušetřit čas, zadejte tuto práci nám. Chci otestovat šablonu
Komplikované šablony obvykle mají problémy se správným zobrazením na Gmailu nebo Outlooku ve smartphonech. Pokud tedy vytvoříte e-mail tak, aby vypadal solidně v náročnějším prohlížeči (Internet Explorer), bude fungovat i na mobilních zařízeních.
Jelikož se e-mail zobrazuje na menší obrazovce, musíme brát v potaz délku textu, velikost písma. Jednoduše řečeno – udělejte e-mail oku příjemný a textově nenáročný (raději než dlouhá pohádka v e-mailu odkažte uživatele na blog či podobně).
Myslete na to, že musíte uživateli usnadnit pohyb palcem po obrazovce mobilu. Nemá k dispozici myš, tudíž odkazy a call-to-action musí být jednoduché pro kliknutí palcem (například tlačítka fungují velmi dobře).
Nový mobilní věk znamená zrychlení reakcí, lidé očekávají užitečné informace, které jsou podány příjemnou formou. Pokud je e-mail správně připraven, splňuje tato očekávání. Marketéři a profesionálové v oblasti e-mail marketingu musí myslet na potenciál, který mobily skrývají, brát tento trend vážně a optimalizovat své e-maily pro mobilní obrazovky.
Začněte ihned, včera bylo pozdě!
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.